/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
kUNNE IKKE LAVE BACKUP
Fra : Otnob
Vist : 319 gange
500 point
Dato : 27-08-18 13:27

Får beskeden: Kunne ikke lave backup.

Check at backup-stien virkelig eksisterer og ikke er den samme som kilde-stien.

Hvad menes der med forskellen mellem backup-sti og kilde-sti ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-18 13:52

Citat
forskellen mellem backup-sti og kilde-sti ?

Fra og til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-18 14:13

Kilde-sti = kommer fra = det som skal gemmes
Backup-sti = skal hen til = der hvor backup skal ligge

Check at backup-stien virkelig eksisterer og ikke er den samme som kilde-stien.
Du kan ikke lægge den backup samme sted som backup kommer fra
Altså windows ligger på C: og kan derfor ikke lægges på C:

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 27-08-18 14:44

Jeg har sikkert ikke forstået svaret Eyvind selv om du forsøger at skære det ud i pap for mig, idet jeg tager backup på et Memory kort G.

Det underlige er at jeg aldrig har haft problemer med det før og faktisk uden at vide præcis hvad jeg gjorde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-18 15:27

Citat
jeg tager backup på et Memory kort G

det kunne være skrivebeskyttet? se efter om der er ´flig´ i siden af kortet der kan skubbes frem eller tilbage.
Med hvad laver du din backup? hvis det er et program, kan stien have ændret sig siden sidst du brugte det.
Ellers er det nemmere at bruge Copy&Paste

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 27-08-18 16:17

Det er min dagbog IdaylyDiary og jeg benytter den backup som ligger i programmet, den udfører automatisk backup til en placering som er bestemt af programmet, men jeg ønsker også at have en backup på et memerykort og det tilbydes også i programmet og har som nævnt hidtil fungeret.

Der er dog en ting der undrer mig idet navnet på dagbogen har ændret sig måske i forbindelse med at jeg havde problemer før hed den Diary(Otto) nu hedder den blot Dagbog(Otto).

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-18 18:08

Citat
jeg havde problemer før hed den Diary(Otto) nu hedder den blot Dagbog(Otto).

De skal helst hedde det samme.
Får du ikke mulighed for at vælge den fil du vil bruge - ellers kunne du prøve at klikke på filen, hvor der så kommer en tekstboks med ÅBN MED OG HUSK PROGRAM, og der vælger du så bare dit program.
Jeg har også en Dagbog, og der kan jeg så bare vælge at åbne ? backup filen med programmet, og så husker den alt.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 27-08-18 18:11

Citat
idet navnet på dagbogen har ændret

Programmet har sikkert gemt begge filer = se i programmet mappe/ H-klik på program ikonet og vælg åbn filplacering

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 27-08-18 19:45

Tak for svaret mig-selv.

Du havde helt ret begge filer var gemt i programmets backup.

Hilsen Otto

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-18 19:48

Jeg tror også vi skal have rettet ind så backup navnet er rigtigt

Citat
men jeg ønsker også at have en backup på et memerykort og det tilbydes også i programmet og har som nævnt hidtil fungeret.
Kan du selv starte backup - og hvis du kan hvad viser den så når du har klikket backup.

Er du sikker på at memory kortet har plads nok
Er kortet formateret rigtigt

Laver den ny backup hver gang eller fylder den oveni.

I stifinder ( winddowstasten + e ) kan du se en oversigt over drev-bogstaver
Alt hvad du tilslutter får tildelt et drevbogstav i den rækkefølge de bliver tilsluttet
derfor har et memorykort måske ikke altid det samme bogstav.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-18 19:55

Tillykke med at du fandt det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-18 20:38

Ved ikke hvor meget og til hvad du bruger din `Dagbog´? jeg bruger dette program og er noget af det bedste jeg har prøvet = men selv MS Office kan gemme og huske:
https://www.google.dk/search?q=treedbnotes&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwi_16C0743dAhVowAIHHbcaCScQ_AUICSgA&biw=1024&bih=464&dpr=1.56

Kan det hele og meget mere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-18 20:44

Citat
Laver den ny backup hver gang eller fylder den oveni.

Den burde BARE gemme hver gang programmet er åbnet og lukkes igen? MED ÆNDRINGER - men med 2 kopi´er kan det være svært for at følge med.
Jeg har 5 styk (backups) liggende/ hist og pist, men kan se forskel på dato, samt jeg flytter dem på eksterne diske for ikke at miste Data.