/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad er nu dette:
Fra : Mosebaek
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 25-08-18 22:32

Citat
AVG har blokeret adgang til https://www.kandu.dk/, fordi servercertifikatet er blevet tilbagekaldt.

Dette vises når jeg prøver at åbne Kandu i Microsoft Edge.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-18 22:34

Det er i går og i dag, det vises.

M.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-08-18 22:36

Edge er skrammel. Opdager du først det nu? ????
Har desværre ikke et svar på problemet, andet som at prøve en anden browser.

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 110 point
Dato : 25-08-18 23:14

Det har nok ikke noget med Microsoft Edge at gøre som sådan.

Det er åbenbart Antivirusprogrammerne der ikke kan genkende certifikatet eller det er udløbet!

Bitdefender has blocked this page
Your connection to this website is not safe due to revoked certificate and was blocked. Attackers might try to steal sensitive information from you, such as passwords or credit cards.
I understand the risks, take me there anyway

Kommentar
Fra : poten

Dato : 25-08-18 23:16

I Google Chrome siger den sådan:

Bitdefender har blokeret denne side
Din forbindelse til denne hjemmeside er ikke sikker på grund af tilbagekaldt certifikat og blev blokeret. Attackere kan forsøge at stjæle følsomme oplysninger fra dig, som f.eks. Adgangskoder eller kreditkort.
Jeg forstår risiciene, tag mig derhen alligevel

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-18 23:47

Citat
Edge er skrammel. Opdager du først det nu? ????

Jeg bruger næsten kun Edge til Webmail. Er helt enig med dig.

M.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 25-08-18 23:49

Jeg bruger aldrig Edge, Google Chrome er betydelig meget bedre...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-08-18 00:10

Tror det drejer sig om den sikkerhedsopdatering til Intel processorer, der kom i onsdags!
Så måske computere med AMD processorer ikke er omfattet af denne fejlbesked?
Men på den anden siden set kunne jeg jo komme ind via Chrome browseren, hvad der måske betyder at den er dårligere end Edge!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 26-08-18 07:28

Kandu.dk virker for tiden (siden i går) ikke i Firefox, Internet Explorer og Microsoft Edge.

Den eneste måde jeg kan komme på, er med Chrome!!

Ser ud som et udløbet server certifikat!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-08-18 09:46

Min standard browser er Chrome. Som skrevet bruger jeg kun Edge til Webmail, og måske lidt nyheder. Har bemærket at den jævnlig har nyhederne inden f.eks. EB, eller andre aviser.
(Microsoft News).
Og så sker det at jeg derfra lige går ind på Kandu.

M.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 27-08-18 21:18

Jeg kan også kun komme på kandu fra min telefon.
Hvad der er skrammel og hvad der er godt er vel en smags sag.
Under alle omstændigheder er sidens certifikat tilbagekaldt/udløbet!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-18 21:40

Citat
www.kandu.dk bruger normalt kryptering til at beskytte dine oplysninger. Da Google Chrome forsøgte at oprette forbindelse til www.kandu.dk denne gang, returnerede websitet usædvanlige og forkerte legitimationsoplysninger. Dette kan skyldes, at en hacker forsøger at udgive sig for at være www.kandu.dk, eller at en Wi-Fi-loginskærm har forstyrret forbindelsen. Dine oplysninger er stadig sikre, idet Google Chrome afbrød forbindelsen, inden der blev udvekslet data.

Du kan ikke besøge www.kandu.dk lige nu, da dets certifikat er blevet tilbagekaldt. Netværksfejl og angreb er normalt midlertidige, så siden vil sandsynligvis fungere igen senere.
. Jeg får denne besked i Google Chrome, indsat via min telefon. Telefoner bruger åbenbart ikke certifikater.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-18 07:44

Jeg benytter Vivaldi som er bygget på samme 'kerne' som Chrome og jeg har ingen problemer.

Citat
Vivaldi Technologies AS.
A Browser For Our Friends
Copyright 2018 Vivaldi Technologies AS. Alle rettigheder forbeholdes.
Vivaldi is made possible by the Chromium open source project and other open source software.

..men Internet Explorer 11 siger:

Citat
Dette website er ikke sikkert

Det kan betyde, at der er nogen, der forsøger at narre dig eller stjæle oplysninger, du sender til serveren. Du bør lukke dette website med det samme.

Det kan ikke være pga. Intel vs. AMD. Jeg har AMD processor ( 2 for at være nøjagtig) i min pc.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 29-08-18 00:31

Jeg kan ikke komme ind hverken med windows 7 eller 10
Uanset hvilken browser jeg bruger.
Er logget på via telefon.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-08-18 21:50

Jeg er lige nu på med Google Chrome i Windows 10, uden problemer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-18 13:51

Dagen efter gik det også galt for Vivaldi.

Nu funker det igen ... i alle browsre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 30-08-18 22:20

Jeg kan nu komme ind igen med alle mine browsere

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-08-18 09:21

Tak for svaret poten. Godt det hele kører igen.

M.