/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Installation af LibreOffice.
Fra : keniel
Vist : 141 gange
40 point
Dato : 22-08-18 13:54

Jeg har haft LibreOffice installeret i mange år og har aldrig haft problemer med at opdatere til nyere version. Havde 6.06.1 installeret og ville opdatere til 6.1.0.3 da installationsprogrammet pludselig popper en meddelelse op: "Fejl 1303. Installationsprogrammet har ikke rettigheder til at tilgå dette katalog. Log på som administrator"
Hvordan kan jeg logge på som adm. eller installere programmet som adm? Jeg kan ikke undvære programmet.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-08-18 20:38

Har du prøvet at afinstallere / geninstallere ?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-08-18 06:32

Start med at afinstallere den gamle version, før du installerer den nye!

Brug evt. Revo Uninstaller, og lad den scanne for efterladenskaber, og slet disse.

Kør evt. også Ccleaner og ryd op i reg. databasen, inden du installerer Libre Office.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-18 11:05

Og den nye Libre Office hentes her:

https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 23-08-18 21:45

Når du vil starte installationsprogrammet igen så højreklik på den og vælg "kør som administrator". Det vindue som så popper op skal du så blot klikke ok til. Herefter burde installationen ske uden disse problemer.

Selvom at du selv står som administrator så er du blot superbruger. Den rigtige administratorkonto er som standard skjult.