/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Søger program til at lave video DVD'r
Fra : Brassovitski
Vist : 286 gange
100 point
Dato : 21-08-18 18:40

Hej
Jeg har en billig kabeltuner, som jeg bruger til at optage udsendelser på en USB stick. Jeg mangler så et program der kan konvertere en .MST fil og reducere størrelsen, så indhold kan brændes ned på en DVD. Programmet skal gerne være gratis.
Jeg har prøvet nogle forskellige stykker, enten er de begrænset til en lille fil størrelse ellers også koster de.
Det er ikke noget jeg gør så tit, ellers ville jeg nok vælge et købeprogram f.eks. DVD FAB..
Er der nogle gode forslag?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-18 19:35

Er optagelserne kodet?
Så plejer jeg at bruge dette = altså fra kodede tv-udsendelser på usb:
http://www.cypheros.de/tsdoctor2_e.html
Ellers må du gerne få DVDFab af mig - PM.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-18 19:37

Det med at brænde til DVD, må du selv finde et program, der er masser af dem.
https://cdburnerxp.se/da/home

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-18 19:38

Citat
konvertere en .MST fil

Mener du ikke MTS.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-08-18 19:41

Yepsen selvfølgelig er det mts og ikke mst.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-18 21:21

Nu har jeg ladet programmet MKVToolNix behandle videoen,. og ladet DVDFab forsøge at kære videoen igennem.
MKVToolNix kørslen resulterer i en fil af typen .MKV, DVDFab når til 65 %, og så sker der ikke mere, og det tog laaaaaannnnnggggg tid at nå de 65 %. Det kan simpelt hen ikke passe at det skal være så besværligt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-18 19:43

Opgaven løst.
Free Video to DVD Converter v. 5.0.99 built 823og
Free Video Burner v. 3.2.54 build 823, begge installeres i et bundle.
Fra en mts fil på 8,4 GB til en færdig brændt video DVD på 30 minutter må da siges at være ret effektivt.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-18 19:44

Tak for svaret mig-selv.
Pointene går til dig med tak for din hjælp undervejs i min søgen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-18 21:13

Citat
MKVToolNix kørslen resulterer i en fil af typen .MKV,

Kan den så også ´bruges´ til noget? efter følgende.

Citat
DVDFab når til 65 %, og så sker der ikke mere, og det tog laaaaaannnnnggggg tid at nå de 65 %. Det kan simpelt hen ikke passe at det skal være så besværligt.

Også kun til DVD med DRM kodning.
Citat
Free Video to DVD Converter v. 5.0.99 built 823og
Free Video Burner v. 3.2.54 build 823, begge installeres i et bundle.

Mener også jeg brugte dem engang, men den ville vist ikke tage alt, jeg smed i den? noget med tekster/ lyd og film der ikke ville sammen, så vidt jeg husker.
Citat
Fra en mts fil på 8,4 GB til en færdig brændt video DVD på 30 minutter må da siges at være ret effektivt.

Jow, da - bruger ca samme tid på besværlige filtyper, der er blandet med masser af lyd/ tekstspor.
Måske kan du i fremtiden åbne filerne med dette, og eventuelt fra vælge lyd og tekster, men har ikke selv prøvet det - SÅ op til dig og andre at forsøge.
Problemet er bare at finde et program der kan klare MTS og samtidig få lyd og tekster til at fungerer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-18 21:14
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-18 21:19

Sorry? forkert link/ program, det hedder mkvmerge GUI.
https://forum.videohelp.com/threads/382957-MKVMerge-GUI-not-in-my-MKVToolnix
Men kan se på siden at det måske er blevet blandet ind i ´toolnix´ jeg bruger en udgave der hedder 2,2,0 (Turn it on again)