/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
kan ikke dawnloade
Fra : hamse
Vist : 284 gange
100 point
Dato : 20-08-18 11:28

jeg har anskaffet mig en huawei p10 pro men kan kun få lov til at hente filer fra GOOGLE PLAY nogen der ved hvor jeg kan slå det fra?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-08-18 11:32

Telefonens styresystem er låst til kun at bruge Google play

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-18 11:42

Hvor vil du hente fra?
Mine Huawei´s har samme problem hvis ikke jeg bruger WiFi, ellers skal jeg ind i Data forbrug og give tilladelse til det = altså større data forbrug.
Og der skal som regel også en genstart af tlf til, før det virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-18 20:29

Nu siger du filer, som er en fælles betegnelse fog app, billeder og dokumenter.

Apps hentes normalt fra telefonens styresystems lager (store)

huawei p10 pro bruger normalt styresystemet Android og henter apps hos google play, altså når du lige har oprettet den gratis konto (dog kan der også købes apps hos play)

Billeder og dokumenter og andet hentes som regel via e-mail gennem wifi eller gennem din udbyder (koster måske)

Filer og billeder kan også hentes via SMS gennem din udbyder (masterne)

Jeg vil anbefale at du med din computer henter og evt udskriver en manual til din telefon så du kan se alt det den kan.

https://support.3.dk/hc/da?page=device/huawei/mate-10-pro/topic/apps

https://consumer.huawei.com/dk/support/phones/mate10-pro/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-18 22:46

En tlf kan ikke ´bare´ være låst til PLAY, har ALDRIG haft problemet, spørgsmålet er bare HVOR der så skal hentes filer fra/ og eller uploades til, det kan Dropbox/Googledrev, og så skal man selvfølgelig logge ind på diverse KONTI, og hvis man vil have hentet alle steder fra - sætte synkronisering til = hvilket hurtigt kan blive et spørgsmål om pladsmangel på en mobilos.

MEN det får vi sikkert ikke at vide..

Citat
huawei p10 pro bruger normalt styresystemet Android

Den var vist GO´´´nok, har aldrig hørt om at de bruger Windows/æbler, eller hvordan det nu staves.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-08-18 23:38

Du har ikke fulgt med i Kontant eller lignende programmer. OS ER LÅST til bestemte tjenester herunder Google Play

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-18 20:18

Citat
Du har ikke fulgt med i Kontant eller lignende programmer. OS ER LÅST til bestemte tjenester herunder Google Play

Jow, da systemet er Googles Android, MEN
Men hvad har det med andres Download service at gøre, mine tlf henter hvad jeg beder dem hente ned, og det er ikke meget jeg henter ned, lidt Maps til en adresse og den slags.
kun få lov til at hente filer fra GOOGLE PLAY
Vi får jo ikke at vide hvad?? der skal hentes ned = eller gør vi

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-18 21:11

Det er ikke så vigtigt hvor programmer hentes, men rigtig godt hvis programmerne kan installeres i styresystemet. ;-

Det er ikke så udbredt (og desværre ved at gå i stå) at der kan installeres Linux ubuntu på visse såkaldte android telefoner.

Godkendelse af svar
Fra : hamse

Dato : 24-08-18 07:11

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-18 09:07

Mig-selv.....................her kan du lege med android og ubuntu.
Ps. Der bliver ingen vej tilbage.