/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Blog med wordpress - hvordan
Fra : Eyvind
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 16-08-18 14:38

Hej - jeg har en hjemmeside med wordpres og det virker fint.
Men jeg kunne tænke mig, at lave en blog på en af siderne.
Altså en slags stil et spørgsmål og svar på spørgsmål
Man skal også kunne tilmelde sig (evt. med tilladelse)

Så jeg håber på, at en wordpress bruger kan vejlede mig, for jeg syntes det er svært at starte op, med sådan en blog.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 16-08-18 15:15

Wordpress er ikke sådan lige at gå til...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-18 16:04

nåe nej - men jeg har lidt hjemmeside kørende på wordpress, og det er sådan set bare lidt viden til at starte en blog op.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-08-18 16:29

Aner ikke hvon det laves, men kig evt her
https://www.webdesigner.dk/lav-en-blog/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-18 16:55

Tak men desværre kan den video ikke vises i fuldskærm.
Ellers har jeg til dels fundet ud af at bruge wordpress.

Jeg har netop valgt wordpress fordi der er indbygget en blog...........................som jeg dog ikke kan finde ud af.

Så jeg søger stadig efter en wordpress bruger, som lige kan hjælpe mig lidt.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-18 17:12

Citat
Altså en slags stil et spørgsmål og svar på spørgsmål
Man skal også kunne tilmelde sig (evt. med tilladelse)

Kender ikke til Wordpress, men for at lave ændringer som du vil, kræver det at du kan oploade/ ændre på siden, og det tror jeg ikke du kan.
Kan du uploade html/ andet til din udbyder, er det rimeligt nemt at lægge et ´forum´ op som virker efter hensigten = via et link i din Wordpress.
Du kan hente dem gratis her, samt afprøve dem online for at se hvilket der passer dig bedst:
Nogle er af H til, mens andre sidder lige i øjet:
https://www.opensourcecms.com/
Eller kunne du overveje at bruge en af sider her:
https://www.usefulblogging.com/top-50-free-forum-posting-sites-list-with-high-pr/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-08-18 17:15

Citat
Tak men desværre kan den video ikke vises i fuldskærm.

Det kan de hvis du ser dem på Youtube!

Del 1
https://www.youtube.com/watch?v=EaJY7t98f94

Del 2
https://www.youtube.com/watch?v=6SNOxAu4g2o

Del 3
https://www.youtube.com/watch?v=XJUKmXw_FfQ

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-18 19:30

Tak Klaudi, Men jeg kunne stadig ikke rigtig følge med i hvad der skete.

Men jeg tror sgu mig-selv lige åbnede mine øjne, for det er vist slet ikke en blog, men et slags forum der skal være på den hjemmeside.

Så min lille hjerne stater lige forfra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-18 20:11

Citat
Så min lille hjerne stater lige forfra.
Du skriver lige når du er GENSTARTET..

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-08-18 21:03
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-18 22:16

Citat
mon dette kan bruges?
https://www.amino.dk/forums/t/165642.aspx

IGEN ??
Hvis man ikke kan uploade og har rettigheder fra UDBYDER til at ændre noget som helst, så skal man ´købe´ sig til en ? billig udbyder = som kan håndtere PHP og MySql, og der kan man MEGET hurtigt komme i konflikt med diverse udgaver af samme . altså PHP og MySql.
Alternativet er så? at finde en SERVER der kører Windows, så kan man stortset ligge alt op på serveren som har med Windows Produkter at gøre, men IGEN hackere går efter den type - mens Linux servere ? næsten er usårlige.
Og samtidig være godt beskyttet - jeg har før haft sider, mener det var ONE.COM (Windows og Linux) som netop ikke kunne beskytte ´brugere´ mod at blive hacket - jeg fik skylden for UDBYDERS manglende sikkerhed ?? men den ene skal være den store synder = ham der betaler.
Citat
Kender ikke til Wordpress, men for at lave ændringer som du vil, kræver det at du kan oploade/ ændre på siden, og det tror jeg ikke du kan.
Kan du uploade html/ andet til din udbyder, er det rimeligt nemt at lægge et ´forum´ op som virker efter hensigten = via et link i din Wordpress.

Men P Ø J med projektet, OG HUSK daglig backup af serveren, ellers er alt TABT hvis der er en ´TÅBE´ fra KINA/ RUSLAND der blander sig.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 17-08-18 07:44

Wordpress er en af de nemmeste måder at få sin egen webside.
Det er hurtigt at lære, og uhyre nemt at tilføje nyt indhold, om det så er på en eksisterende side, eller på en ny side

Mht. til at få et 'Forum' på en Wordpress side, så skal man bruge et Forum-plugin, der tilføjes til ens side.

Søg på --> 'Forum plugins for Wordpress'

Kig her --> https://www.wpbeginner.com/plugins/5-best-forum-plugins-for-wordpress/

https://www.bing.com/search?q=wordpress+forum+plugins&FORM=QSRE3

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-18 09:11

Tak dogvillestar på (det fandt jeg faktisk i går )

Og så gik siden i coma så forsidens genveje ikke virker.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 17-08-18 09:18

Citat
Og så gik siden i coma så forsidens genveje ikke virker. [Surmuler]

Har selv haft flere Wordpress sider, og været ude for at køre fast!

En gang var jeg blevet hacket, og kunne simpelthen ikke få siden op igen fra backup'en, men så gav jeg 5$ på denne side for at få en 'ekspert' til at gøre det for mig.

Det var de bedste 5$ jeg nogensinde har brugt
Siden var oppe igen på under en time!
Skiftede selvfølgelig de kodeord til siden jeg måtte afgive efter hjælpen var færdig.

Find en ekspert her, og vælg én med en god brugeranbefaling = mange stjerner!

https://www.fiverr.com/search/gigs?acmpl=1&utf8=%E2%9C%93&source=guest-homepage&locale=en&search_in=everywhere&query=wordpress%20website%20design&search-autocomplete-original-term=&search-autocomplete-original-term=wordpress&search-autocomplete-type=suggest&search-autocomplete-position=0

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-18 11:07

Tak - den vil jeg gemme lidt endnu.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-18 13:19

Tak mig-selv for en lille øjenåbner. Hjernen er genstartet...........................men nu kommer så alle opdateringerne fra '95 og frem.