/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
win 10
Fra : kivi
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 14-08-18 11:39

har sat en ny harddisk i min bærbare og installeret win10 det er også godt men når jeg så opdatere og genstarter for jeg kun sort skærm det starten så godt men ender skidt

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-18 11:52

Kan du se på HD lampen om der er aktivitet? Det tager tid!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-08-18 11:57

ja det kan jeg men den har stået i flere timer uden det ønskede resultat

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-18 11:59

Med aktivitet på HD?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-08-18 12:21

Tag strømmen fra
Fjern batteriet
Hold tænd knappen nede i minimum 1 minut.
Isæt IKKE batteriet
Sæt strøm til
Start maskinen
Hvis den nu starter op, og er helt klar, så sluk tag strømmen fra, Isæt batteriet, start op normalt.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-08-18 17:47

desværre brassovitski er den stadig sort

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-08-18 18:13

Jeg går ud fra at der var billede på under installation. Er der overhovedet intet tidspunkt der vises noget på skærmen. Ingen opstartsbillede eller noget?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-08-18 18:43

alt var normalt under installationen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-18 19:32
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-08-18 19:51

Undskyld MOLOKYLE, hvordan skal vejledningen følges når der ikke er billede på skærmen?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-18 20:52

Sluk den og tænd igen.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-08-18 05:21

prøv at tænde den, tryk på FM tasten samt den tast med blå skærm, den er muligvis sat til extern skærm.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-08-18 05:23

der kan også været gået kluder i din instalation, det er set før, Så er det bare om igen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-08-18 08:22

jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har startet forfra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-18 08:54

Læg din win 10 i skuffen og start computeren ...........fottæl hvad der så sker.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-08-18 09:21

den kører fuldstændig normalt med billed og alt når den så færdig med installationen og skal starte opså kommer det blå flag og prikkerne kører rundt og så går den isort så er det slut

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 15-08-18 09:51

1. Hvad står der helt precis når du starter med win10 skiven.

2. Er det en helt ny harddisk - har du formateret den.

3. Har du stadig en ubuntu cd

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-08-18 11:22

jeg tror at jeg har fundet af hvad der er galt win 10 er for ny til denne pc som er startet som win 7 så den vil ikke godtage win 10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-18 11:49

Måske "sludder" for jeg har en computer fra 2008 som er købt som XP / Vista og den kan med indsættelse af forskellige harddiske køre med win XP / Vista / 7 / 8 / 8,1 / 10
Men det kan da være du har ret, men sålænge du ikke har afprøvet mine forslag er det ikke sikkert, at den ikke kan køre win 10.

Som jeg husker det har du en ubuntu cd/dvd og med den kan vi kikke på din harddisk.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-08-18 12:29

ja ja men jeg kan installere win 7 ultimate så burde harddisken være iorden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-18 13:21

Tja - så har jeg ikke flere forslag.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-08-18 15:53

Citat
jeg tror at jeg har fundet af hvad der er galt win 10 er for ny til denne pc som er startet som win 7 så den vil ikke godtage win 10
. Det kan sagtens passe. alder på PC'n bestemmer ikke om Windows 10 kan køre på den eller ej. det gør hardwaren. Der er forskellige kriterier der skal være opfyldt. F.eks. skal cpu og bundkort være designet til 64 bit, det skal understøtte Hyper treading, osv. Prøv evt. en Win 10 32 Bit.
https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-specifications#primaryR2

https://www.computerworld.dk/art/234067/er-din-computer-klar-til-windows-10-se-kravene-her

Installer Windows 7, hvis den kører med windows 7 så kør denne efterfølgende:

https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=20

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-08-18 07:41

tak alle sammen desværre er der ikke noget som klaret mit problem så derfor overvejer jeg bare at annulere

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 17-08-18 07:49

Hvis du stadig har din gamle harddisk, så lav en kloning af den gamle til den nye disk!
Så burde din PC starte som normalt, bare hurtigere

De fleste producenter af harddiske har såkaldt 'klonings software' på deres sider.

Her er Samsung's --> https://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/download/tools/

Vælg --> Data Migration Software - download

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-08-18 08:56

ja men jeg kan gidt installer win 10 alt går godt indtil det helle spiller så går den i sort og så er det slut

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 18-08-18 07:31

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-18 08:59

Jeg vil ikke have point for ingenting.
Installeret styresystem på enikke aktiv partition.......................vil ikke starte.
Disse ting er ikke afprøvet.
win 10 bør lægges på gpt og ikke på MBR da der så er mulighed for flere partitioner til eks. backuplager.
https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/windows-setup-installing-using-the-mbr-or-gpt-partition-style