/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Naturgas anlæg.
Fra : Mosebaek
Vist : 346 gange
350 point
Dato : 11-08-18 09:27

Vi skal have skiftet vores Vaillant gasfyr. Den er fra 1993. Så den har egentlig gjort det godt.

Kan nogle anbefale et nyt mærke?? Som jeg har forstået det, er alle kondenserende nu om stunder.

Vor lokale vvs`er, forhandler Milton, som ser ud til at være et dansk produkt. Min bror har lige fået èn af slagsen installeret, men har jo ikke megen erfaring med den endnu.

Vi bor i en alm. et plans parcelhus på 137 kvm. Anlægget er placeret i hobbyrum.

Anbefalinger af mærker ønskes. Og evt. daglig omgang med disse.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-18 11:43

Vores "Bosch/Junkers" har med lidt reparationer af og til, kørt i mange år. Fra 1996
Jeg mener den er kodenserende. Vi har også en Bosch vandvarmer.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-08-18 12:00

Hvorfor nyt mærke???
Ville selv vælge vaillant hvis det var mig

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-08-18 12:12

Eyvind, jeg tvivler lidt på den kondenserende, fra 1996. Iøvrigt er det nemt at finde ud af, den skal dryppe vand, (kondens) hvis den er kondenserend.

rotw, alt er relativt. Jeg har også altid troet at Vaillant var toppen af det hele. Men jeg så et sted, at de skam heller ikke er fejlfrie. Vi har også haft en del reparationer / udskiftninger i årenes løb.

Nu er membranen i varmvands beholderen utæt. Hvilket bevirker at den fylder selv vand på anlægget, som jeg så igen tømmer af. Omvendt af det normale.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-08-18 14:21

Vi har også vaillant og er godt tilfreds.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 350 point
Dato : 11-08-18 15:31

Tesler er også toppen inden for el-biler, som Bosch er for stiksav og festo for dyksav mf. Man vil altid kunne finde folk med fejl på deres brugsgenstand, spørgsmålet er bare er det 1 ud af 100 eller 1 ud af 1000. Nettet er rigtigt godt men også dårligt for man kan ikke se hvor mange % dele der er i forhold til hvor der reelt er solgt af det pågældende mærke/model,

Personligt ville jeg vælge vaillant pga. Det er det som mine VVS venner har monteret hjemme hos dem selv.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-08-18 17:54

En af parametrene er service udgifter og her er vaillant ikke billig,
vi fylder selv vand på, når der mangler.

Det samme med vor varmepumpe, der forhandles af vor nærmeste nabo,
han hjælper os også når det kniber...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-08-18 18:12

Tak for indlæg. Jeg lader siden stå lidt endnu. Jeg skal til at forhandle med VVS`eren.
Så må vi se..........

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-08-18 17:06

Håber i har lidt tålmodighed endnu.

VVS`eren var her i går, at se på forholdene. Han vil nu lave et tilbud på et Vaillant anlæg.

Vender tilbage........

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-08-18 17:08

Citat
Vor lokale vvs`er, forhandler Milton, som ser ud til at være et dansk produkt.

Som så er et Hollandsk. Beklager!!

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-18 10:19

Så er sagen afgjort:

Vaillant vc 156. Installation bliver foretaget først i September.

M.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-08-18 07:52

hvad med at prøve viessman jeg har haft det i 7 år og det kører upåklagelig

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-08-18 09:35

Citat
hvad med at prøve viessman jeg har haft det i 7 år og det kører upåklagelig

Ikke aktuelt, da
Citat
Så er sagen afgjort:

.....og fordi jeg aldrig har hørt om mærket før.
7 år er også for spinkelt et grundlag at vurdere på, sat op mod mit Vaillant, der har kørt 25 år.

M.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-08-18 10:13

prøv at google for test af gasfyr så finder du ud af at det er et af de bedste på markedet

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-08-18 14:04

Tak for svaret rotw.

M.