/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tyveri?
Fra : mig-selv
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 07-08-18 19:18

Tyveri af et par planter i en vejside/ rabat = hvilken straf?, der skal bruge spade til tyveriet...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-08-18 19:21

Det går vist ind under kategorien:

FIS I EN HORNLYGTE!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 07-08-18 19:22

Det må blive samfundstjeneste...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-18 19:32

Citat
Det går vist ind under kategorien:

FIS I EN HORNLYGTE!

Ikke forstået.
Citat
Det må blive samfundstjeneste...

For at fjerne resten? eller hvad.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 07-08-18 19:40

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-08-18 20:13

Var det pengetræer?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-08-18 20:17

du keder dig vist bravt...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-08-18 20:35

Vedkommende må da være til at finde!
Det må da være en med grønne fingre

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-18 22:04

Citat
Vedkommende må da være til at finde!
Det må da være en med grønne fingre

Ja, det er sgu da mig.
Der står både Parasolblad og andre PÆNE græsser, som jeg godt kunne bruge en ? ´AFLÆGGER´af.
Men hvad kan straffen blive? et smæk over fingeren ? ellers som ? kantrydder resten af livet?

Men andre har andet i FEM-ØREN og tror ikke på?? men de sædvanlige svar fra samme BRUGERE
Citat
du keder dig vist bravt...

Tja - du svarer på et legitimt og ALVORLIGT ment spørgsmål.
Hvorfor går du ikke bare i seng - du/andre svarer i FLÆNG og aner ikke hvad i vil.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-08-18 22:33

Nå, jeg troede det var dig, der var blevet bestjålet.

Hvor står de? Forhåbentlig ikke inde i en parcelhave.
Er det i skoven, på landet, på kommunens arealer?

Jeg vil tro en bøde, der er højere end hvis du vælger at købe planterne

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-08-18 23:06

Da grøftekanter er offentlige, og sikkert alligevel på et tidspunkt inden længe bliver slået, ja så.....
må du jo se, om du kan undgå nogen benytter mobilen og knipser dig.

Det er sltså ikke altid nemt, at forstå hvad du spørger om, så derfor svaret i øst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-18 09:29

Til oplysning for nogle NordJyder og andre ufattelige så er en " fis i en hornlygte" det samme som mindre end lille bagatel.

Den Danske flora i grøftekanterne langs Kongerigets veje er jo nærmest Danefæ.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-08-18 09:46

Citat
Tja - du svarer på et legitimt og ALVORLIGT ment spørgsmål.
Hvorfor går du ikke bare i seng - du/andre svarer i FLÆNG og aner ikke hvad i vil.

Hvis du kunne lære at stille et forståeligt utvetydigt spørgsmål,
kunne det jo også tænkes du kunne få et fornuftigt svar...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-18 10:28

Halloooooooo har i set hvad det er for en kategori.............småsnak (smalltalk)

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-08-18 11:50

Selv Halloooooooo Eyvind - gør det sagen klar?

Er denne gruppe ensbetydende med total sort snak, så er det da fint med mig.
Så må man da også affinde sig med totalt formørkede svar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-18 14:09

Jow jow - det er da klart.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-08-18 15:04
Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 08-08-18 19:36

Citat
Så må man da også affinde sig med totalt formørkede svar.
Det er der jo ikke noget nyt i fra poten......

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-08-18 21:01

Citat
Til oplysning for nogle NordJyder og andre ufattelige

Hva`fa`en..........diskrimination ??

Heldigvis er jeg fra Nordvestjylland, Thy.

Først løb de rædde morsingboere,
så de forræddere fra vendsyssel.
Til sidst stod de tapre fra Thy,
de ville ikke fly.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-08-18 21:13

Citat
Hvis du kunne lære at stille et forståeligt utvetydigt spørgsmål,
kunne det jo også tænkes du kunne få et fornuftigt svar...

mig-selv sender ind imellem koder beskeder, det er kun beregnet for os indviede.
Os der kan knække dem, fra vores tid i SOE.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-08-18 01:00

Citat
mig-selv sender ind imellem koder beskeder, det er kun beregnet for os indviede.
Os der kan knække dem, fra vores tid i SOE.

Det er da godt nok lige før et bliver lidt for speci i det her forum -
tilsyneladende er det kun for de få udvalgte.
Men det må man jo så selvfølgelig tage ad notam!

Jeg vil holde fast i min udtalelse FIS I EN HORNLYGTE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-18 09:21

Mosebæk - se lige hvad jeg skriver......... "til oplysning for nogle NordJyder" hvor ordet nogle kan være et antal på bare 2 stk. Det skal nok være en større gruppe før der kan være tale om diskrimination. Til oplysning er min egen morfar fra Østerjermitslev / Brønderslev.

I øvrigt var jeg sidste år på Mors og kørte via THY og sejlede til Thyborøn og tilbage via den lille færge over Nees sund.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-08-18 11:21

Fra Nordøstvendsyssel:
Frem med spaden, op med planten og så afsted.
Efterlad ikke fingeraftryk eller DNA, så går det sikkert

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-08-18 12:56

Tidspunkt: i nattens mulm og mørke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-18 16:00

Husk reflekser så du kan blive set.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-08-18 17:14

Er det ikke nok, at have bil lyset tændt?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-18 20:35

https://nordjyske.dk/nyheder/sjaeldne-planter-stjaeles/5b5222cd-ec86-4caf-9440-0fe34c325abc
Hvis de planter jeg tænker på at stjæle er på diverse udrydnings? lister = så burde ikke stå i en vejgrøft og fylde mere end én SLÅ - maskine kan holde ned (flere gange om året) = ren ukrudt? eller invasive planter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-18 20:47

Citat
Var det pengetræer?

Næ? har lige smidt et par (stueplanter) på ½ meter gennem kværnen = genbrug.
Citat
Husk reflekser så du kan blive set

Er du da TOSSET, kan dårligt finde vej hjem i fuld solskin men så kører jeg sikker ikke for hurtigt// så må det være nord på, hvis jeg skulle hjem fra Å-STEDET - skal jeg også huske EN SPADE = nå men frem med GPS og andet = KANDU.
Citat
Fra Nordøstvendsyssel:
Frem med spaden, op med planten og så afsted.
Efterlad ikke fingeraftryk eller DNA, så går det sikkert

Kan kun
Kan så lige nævne at ´området´ engang var ´tysker plads´ og denne dag er et lille og yndet område ude ved KLISTER kanalen, for romantiske (yngle mennesker) = om på bagsædet og...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-18 20:56

Citat
Heldigvis er jeg fra Nordvestjylland, Thy

Dét skie vand - har taget mange menesker - har du set denne? mener også den ligger på ´tuben´ sammen med en masse andre gode dokumentarfilm:
http://filmcentralen.dk/museum/danmark-paa-film/film/limfjorden

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-18 20:58

Citat
Halloooooooo har i set hvad det er for en kategori.............småsnak (smalltalk)

FIS i en kage, man kan vel tage ? og hvad var spørgsmålet nu igen? ALVORLIGT
NEJ

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-18 21:36

Undskyld mig-selv, er der plads til en lille griner. Ved godt det ikke har meget at gøre, med blomster flor i vejkanten.
Det er ang. mystiske radio signaler, fra det ydre rum.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/stammer-mystiske-radiosignaler-fra-rummet/7257824

Citat
I 1998 troede et hold forskere for eksempel, at de havde opdaget et nyt radiosignal fra rummet. 17 år senere fandt man ud af, at signalet kom fra en mikrobølgeovn i bygningen, de sad i.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-08-18 09:06

Warning Warning Warning !!!!!!!!

Pas nu på, hvis der står en sjælden Orkide i grøftekanten. Fjerner du den, kan du risikere tugt og
forbedringshus.

Ikke langt fra hvor vi bor, er der et lavtliggende areal, nærmest eng. Det er privat ejet, og bruges kun til afgræsning af heste og får.

Ejeren fyldte op med noget overskuds jord. Måske 50 kbm. Èn emsig sjæl fandt så ud af, at der voksede en sjælden orkide. Den var aldrig synlig, den blev jo holdt nede af dyrene.

Død og pine, om ikke manden blev tvunget til at fjerne det hele igen.

Danmark anno 2017. (Hændelsen er fra sidste år).

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-18 22:09

Citat
Det er ang. mystiske radio signaler, fra det ydre rum.

JoJo, jeg lå også engang og lyttede til Radio Luxemburg? tror jeg det hed i gamle dage, på AM og en transistor (Blaupunkt) med en antenne der lige kunne holde til at der blev serveret kaffe i en kop? uden at der skulle røres alt for meget - i sukkeret - igennem hvilken jeg også hørte at Kennedy havde fået en (flere) kugler i hovedet = lige så mystisk som Twin Towers.

NÅ, jeg stjal sgu et par stykker, uden får meget påstyr, bortset fra jeg skvattede i et afløb og fik våde fødder, men det overlever jeg sikkert nok.

Hvem vil have den formue af POINT´s.
Alle indlæg er gode/ sjove.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-08-18 23:30

Mosebaek knækkede koden
mig-selv sender ind imellem koder beskeder, det er kun beregnet for os indviede.
Os der kan knække dem, fra vores tid i SOE.Hihihihihi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-18 08:37

Jeg vil gerne ha' påængernø, men fortjener dem ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-18 09:18
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-08-18 18:07
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-08-18 19:42

Citat
JoJo, jeg lå også engang og lyttede til Radio Luxemburg?

Jeg husker det som i går. Min gamle transistor, helt ind imod øret. Lyden forsvandt, hvis man drejede sig i sengen. Så måtte man lire lidt på antennen. (Det var især om natten Radio Luxemburg var god).
Her stiftede jeg bekendskab med Elwis Pedersen, Gene Vincent, Eddie Cochran, Carl Perkins, Buddy Holly, Chuck Berry, og Jim Reeves (country) samt engelske Petula Clark.

Var helt wimmer med dem. Har enkelte gamle LP plader med dem. Bl.a. een med Gene Vincent.

Akja, det var tider. Kan huske far var tosset, når jeg skruede op. Hans favorit var Bror Kalles Kapel.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-18 20:52

>Har enkelte gamle LP plader med dem. Bl.a. een med Gene Vincent< - Dem skal du nok ikke prøve at afspille i CD skuffen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-08-18 21:59

Citat
JoJo, jeg lå også engang og lyttede til Radio Luxemburg? tror jeg det hed i gamle dage, på AM og en transistor (Blaupunkt) med en antenne der lige kunne holde til at der blev serveret kaffe i en kop? uden at der skulle røres alt for meget - i sukkeret - igennem hvilken jeg også hørte at Kennedy havde fået en (flere) kugler i hovedet = lige så mystisk som Twin Towers.

NÅ, jeg stjal sgu et par stykker, uden får meget påstyr, bortset fra jeg skvattede i et afløb og fik våde fødder, men det overlever jeg sikkert nok.

Held og lykke med aflæggerne. Det siges jo, at aflæggere/stiklinger skal stjæles for at blive gode.

Jeg har engang lyttet til Radio Moskva på sådan en: https://rigreference.com/rigs/4269-sommerkamp-ft-250

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-08-18 06:53

Havetyveri. Er stiklinge og plantetyveri en brøde? Nyhedsspredning eller måske snarere samlermani?

http://havehistoriskselskab.dk/wp-content/uploads/2014/12/2002_32_kompakt.pdf