/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Montering på væg
Fra : thulin
Vist : 336 gange
500 point
Dato : 31-07-18 13:29

Hvor køber man sådan en "dims" til at montere objekter skjult på en væg.
Se billeder.
http://i64.tinypic.com/28vszkk.jpg
http://i65.tinypic.com/313r6le.jpg

De hvide plactis del skrues i væggen, og den klar del limes på genstanden som skal monteres.
Så skubbes de 2 dele bare sammen og genstanden hænger på væggen.

Hvor kan man købe den slags ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-07-18 13:35

Er jeg den eneste, der ikke kan få noget som helst ud af de 2 dårlige billeder?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 31-07-18 13:39

Er kvaliteten dårlig, eller kan kan du ikke gennemskue billedet ?

Den klare plastic dims er limet på den plade som skal op og hænge.
Den hvide dims, bliver skruet i væggen, så den klare plastic dims, sættes ind i den hvide.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-07-18 14:14

Ja, til begge spørgsmål, mest det første.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-18 14:47

Jeg kan godt se hvad det er...........men aner ikke hvor sådan en smart samle/hænge dims købes.

Havde jeg stadig arbejdet et sted med en drejebænk - kunne jeg måske lave dem.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-07-18 15:49

Citat
Havde jeg stadig arbejdet et sted med en drejebænk - kunne jeg måske lave dem.

Dreje i plastik ??

Jeg ville nok prøve i en møbelforretning, eller en form for hobby butik.

De har tit nogle underlige fisk...øhh, himstregimser.

M.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 31-07-18 17:24
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-18 17:27

Ellers kan du lave en kopi af dem du har, af silicone og plastikpadding

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-18 17:35
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-18 18:50

Ja Mosebæk - jeg kan dreje i blød og hård gummi og plastik og nylon og træ og kobber og messing og aluminium og støbejern og jern og stål og hærdet stål ...........
og ja det har jeg også gjort.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-07-18 19:10

Jeg har aldrig før set denne form for tryklåse.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-07-18 21:31

Undskyld min uvidenhed, Eyvind. Jeg anede det simpelthen ikke. Derfor ?.

Men meget kan lade sig gøre, med det rette værktøj.......og håndelag.

M.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 03-08-18 09:21

Det er da lidt ærgeligt at der ikke er nogen som kunne hjælpe med dette.
Magneter kunne være ganske fint, problemet er at pladen skal sidde på en væg ved Vesthavet, måske magneten ikke ruster, men det gør pladen den skal monteres på så.
Det bliver hurtigt komplekst at finde metal som er rustfrit og stadigvæk har kraftig magnetisk evne.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 03-08-18 10:30

Måske et dumt spørgsmål, men ikke ond vilje ...

Har du forhørt dig hos en velassorteret isenkræmmer .... et velassorteret byggemarked? Måske ved de hvor man skal forhøre sig, eller måske kan de finde noget lignende?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-18 12:39

Citat
måske magneten ikke ruster, men det gør pladen den skal monteres på så

Du skriver ikke hvad du vil have hængt op?
Men metal kan males med maling der forhindrer rust - Zinkmaling/ andet.
Og er ´emnet´ meget stort, tror jeg ikke de plast? fiduser holder til ret meget og slet ikke med lim.

Ellers kunne muligheden være montage knapper til biler, dem der holder plastdele sammen

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 03-08-18 12:48

Det er nogle træfigurer, som har hængt på væggen.
De vejer max 200gr.

Desværre er den hvide plastic del tørret ind, så de gik istyker da jeg tog dem ned for at male væggen.

Havde overvejet plast clips fra bil industrien.
En mulighed er også bare at lime dem op, og satse på at der ikke skal males før end om 8år (om Gori lover)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-18 14:50

Forslag:

200 gr. er jo ikke nogen stor vægt, så her er et forslag.

2 runde skiver med forskellig omkreds limes sammen

Skiverne skal enten limes eller skrues på væggen med den lille skive inderst.

Så laves et et nøglehul i en lille plade, som limes på det der skal hænges op.

Nu kan dimsen tages af og på så du kan male inden goris garanti udløber.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 03-08-18 15:15

Jo jo, men det er bare ikke det samme

Synes de gamle beslag er smarte, derfor jagter jeg dem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-18 15:51

Så lav det som en svævehylde? lim eller bank et søm/stift´på figurerne og lav et hul i væggen der passer og en gang lim i hullet

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 15-10-18 20:29

Ikke helt det svar jeg ledte efter, men skal jo have brugt mine point