/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skrotpræmie
Fra : mig-selv
Vist : 191 gange
100 point
Dato : 28-07-18 20:25

2200.- er den gængse udbetaling??
Solgte? min gamle dyt for 2500.- + de stod for afmelding af plader (+ 100.-).

Hvorfor den forskel? nogle giver kun 1600 grundet miljø afgifter - et eller andet.

Sælger de den videre som eksport bil til ?? Indien? eller Rusland, hvor de alligevel ikke kan køre bil.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-07-18 20:41

Ja de sælger den til udlandet og skore afgiften

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-07-18 21:18

Du har sikkert ret, MEN
Det kan vel ikke blive den helt store gevinst på en bil fra 1998.
Samt de skal stå for rejsen til det nye land.

Nå, bortset fra det, så var særdeles tilfreds med pengene.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 29-07-18 21:07

Har haft en gulvplads bil der havde kørt 340000 km, var 10-12 år.
Solgt den for 30000 kr.
Det er noget med de kan få afgiften på bilen tilbage, når de sender dem ud Af landet.
Så jeg tror godt det kan betale sig. De sender store mængder biler afsted.
Ved ikke om de er interesse i alm biler.
Ophuggeren tager vel stumper fra de biler de for ind. Plus batterier mm er der penge i.
Plus jern pris