/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bil med lidt udstyr
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 244 gange
100 point
Dato : 23-07-18 20:09

Jeg er noget træt af mængden al det udstyr man får nu om dage, og søger en simpel familie bil til 3 børn - en bil som er 2-4 år gammel med mindst mulig udstyr.

Problemet er dels alt det gejl som kan gå i stykker, og dels de alt for mange knapper og lys og automatik, og så tænker jeg at det i sidste ende er mig der skal betale for overflødighedshornet.

Så hvilke biler har lidt udstyr, få gear - men lave omdrejninger, og er til at fikse selv nuomdage ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-18 22:59

Den er svær. Som du selv antyder mener jeg der er gået prestige i tingene. Fyldt med en masse tingeltangel, som de fleste mennesker ikke har brug for.

Min nabo har lige købt en ny Opel Astra, som han sparede 30.000 kr på, ved at fravælge noget krom + andre småting.

Men ellers ville jeg nok se på en Dacia. Kender den dog ikke. Men ser ud til at der fås rimeligt meget bil, for få penge. Ialt fald i forhold til andre mærker. De er blevet ret populære, de senere år. Er med Renault teknik.

M.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 25-07-18 12:17

Mange biler - kan man desværre ikke altid fikse i dag selv. Pga at mange skal have tilkoblet en computer/program.
Nogle steder kan man dog købe programmet, ved dog ikke hvad dette koster.
Prøv at gå ud til de forskellige forhandler og sige du ønsker så lidt udstyr som muligt og se hvad pris er på dem.
Evt hvis du ved hvor mange penge du maks vil bruge på en bil. Kunne du også gå denne vej.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 25-07-18 21:15

I denne sommer er a/c et hit.
Kig også på Suzuki.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-07-18 18:05

Det mest mærkelige er at trenden er at alle bilselskaberne mener at biler i dag skal have disse kæmpe udstyrspakker - mens det ikke virker som om at der er et eneste større bilmærke som går mod simpel funktionalitet og enkelt setup.

Tænk hvis det samme galt mælk, som kun blev solgt med ekstra funktionalitet: farve, vitaminblandinger, økologi, selvlysende, højt fiberindhold....

Hvorfor kan man ikke købe en A-->B bil.... KISS ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-07-18 20:11

Citat
Hvorfor kan man ikke købe en A-->B bil.... KISS ?

Fordi ingen bil fabrikant vil hinke bagefter konkurrenten. (tror jeg). Derfor er det en skrue uden ende. Har en fabrikant klistret en "smart" detalje på en model, er det helt sikkert de andre følger hurtigt efter.

Her mener jeg at FDM lefler godt grundig for fabrikanterne. (Derfor er jeg heller ikke medlem). Netop Dacia`en, som jeg nævnte, kaldte de lidt ringeagtende for en discount bil. Fakta er at man nok sparer, rund regnet 100.000 kr., i forhold til en anden tilsvarende mærke.

Jeg turde godt købe èn, men det er endnu ikke lykkedes mig, at ta`livet af min gamle Opel.

M.