/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Rovfugl? men hvilken
Fra : mig-selv
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 22-07-18 21:09

Hvilken fugl? er det, troede den jagtede mig og var tæt på at køre dyret ihjel, men kan se den ´snuppede´ et eller andet i vejsiden.
Og det gik meget hurtigt - for bil og fugl:

https://streamable.com/stdru
https://imgur.com/a/V47D0co

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-07-18 21:11

Der er zoomet / redigeret kraftigt ind på billed og film.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-07-18 21:36
Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-18 09:40

Musvåge God sommer

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-18 09:49

Umuligt at sige hvilken. Det går jo knaldhamrende hurtig. Èn ting kan vi slå fast: Det er ikke en Stork. Rovfugl? Jojo, en Stork røver fisk.

Ellers er mit skud i tæt tåge, en Musvåge. Vores mest almindelige rovfugl. Dette modsiges dog af den spaltede hale.

Men med den hastighed, kan billedet jo godt være lidt fortegnet. Musvågen ser jeg næsten hver eneste dag, sidende på en pæl, ellers øverst i et træ, på en cm tynd gren. Utroligt at den kan, vejer vel omkring en kilo.

Her i området, har vi en Rød Glente, men dens tilholdssted holdes top hemmeligt.

M.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 23-07-18 13:12

Tak for svaret Stouenberg.