/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
........hvilke.
Fra : Mosebaek
Vist : 372 gange
100 point
Dato : 20-07-18 19:47

Vi har store flokke af fugle, der suser, tilsyneladende formålsløst rundt. Frem og tilbage og omvendt.

De er meget hurtige. Mørke at se på. Er det Stære?? Søger de efter vand??

Hvis det er Stære, synes jeg det er tidligt, de samler jeg i flokke.

Andre der har lagt mærke til fænomenet??? Tak.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-07-18 21:29

Vi har solsorter men ikke stære her Sønderjylland,
men slet ikke stære flokke endnu,

lidt for tidligt for sort sol, som I jo også har der nordpå...

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-18 00:03
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-18 11:36

Stære på jagt efter mad (frugt: Sommerpærer, Kirsebær, Mirabel, Rips, Stikkelsbær mm.) og VAND ...er mit gæt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 25-07-18 20:50

Har ikke set nogle stæreflok i nu hos mig (Vestsjælland) jeg har nu fået plukket mine kirsebær uden at skulle dele. Har dog ikke plukket alle kirsebær, så det er lidt til dem hvis de kommer forbi (de kan normalt tage hele træet på et par timer)

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-18 20:00

Tak for svaret katekismus. Et par gode link.

Er der noget som fugle ?? Ja, måske lige kvinder.

M.