/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Føre "kontakter" tilbage til smartphone?
Fra : cristian2
Vist : 277 gange
40 point
Dato : 16-07-18 18:02

Min smartphone var meget langsom. Så nu har jeg lavet backup af mit indhold fra min Huawei P8 Lite over på min pc via "HiSuite". Nu er mobilen nulstillet og oppe i fart igen. Nu skal jeg have lagt billeder, apps og kontakter tilbage. Men når jeg går ind på HiSuite for at "importere" "kontakter" tilbage til mobilen, kan mobilen ikke se filen. Den ligger hhv. i txt og i en word. Hvordan får jeg mobilen til at læse mine kontakter så de kan importeres igen? skal det over i Exel? Jeg har prøvet at convertere txt.-filen til en CSV-fil, uden at det er lykkedes ...

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 16-07-18 18:28

Du skal jo eksportere dem fra PC til Telefon...

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 16-07-18 18:29

Måske har jeg ikke beskrevet det præcist nok, men det er også det jeg forsøger. Det ER lykkedes med billederne og filmen, men ikke mine kontakter ...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-07-18 19:54

Jeg tror at kontakterne skulle være lagt over på PC i en CSV fil.

Det hjælper ikke at omdøbe en TXT fil til CSV, det kommer formatet ikke på plads af inde i filen.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 16-07-18 20:04

Går ud fra at du har en Google konto.
Så kan du jo prøve at logge ind på den, og expoter de kontakter du har der, ud til en CSV fil på computeren. Den fil kan du så åbne med Excel eller Noteblok, og rette i den, eller kopier alle dine kontakter ind i og så gemme det. Så skulle det gerne have det rigtige format.
Jeg siger ikke at det er løsningen og heller ikke at det er en hurtig og nem løsning. Men måske et forsøg vær.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-18 20:58

De fleste smartphone har en gemmesky til backup af det hele.
har du prøvet at logge in til skyen.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 40 point
Dato : 16-07-18 23:13

Huewai (og andre telefoner) har sit eget ´backup´ program hvor du vælger hvad der senere skal GENDANNES, men det har du så ikke brugt, så kunne du bare klikke dig tilbage i din BACKUP filer og vælge hvad der skal gendannes og alt var som før, med enkelte undtagelser.
Og det du har nu?? på din PC skal muligvis bare i en mappe på din mobilos, MEN..
https://www.youtube.com/watch?v=u-GiH2hd3Ig
Er det en Google konto så burde de ligge på din ´moppedreng´ første gang du logger ind på kontoen og så mener jeg du kan ?? sende dem videre til en anden mail. har du andre konto´s kan det være at de er synkroniseret med den du mangler kontakt personer fra.

Men man laver altid fejl + og græder = BACKUP af systemets filer, ikke noget med TXT/ andet der ikke kan bruges til noget, men du må da i det mindste have noget på dine ? filer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-18 23:16

Sorry hans sprog, men video giver mening.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-18 23:19

Tror han ´ævler´ om BACKUP.........

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-18 23:22
Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 31-07-18 17:43

Tak for svaret mig-selv.