/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
CCleaner
Fra : olarsen
Vist : 282 gange
200 point
Dato : 12-07-18 21:59

Er det noget SW som man kan få glæde af. det koster jo lidt?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-18 22:03

Hvad er SW.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 210 point
Dato : 12-07-18 22:10

Jeg bruger kun gratisudgaven, og kun til at rense ud i registreringsdatabasen. Men det er ikke så tit at jeg bruger den, for den popper ind imellem op med irriterende beskeder.

I stedet bruger jeg Eusing Free Registry Cleaner fra http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm som på mange måder er bedre. Jeg har flere gange brugt flere renseprogrammer lige efter hinanden da de mange gange finder noget forskelligt.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-07-18 22:12

Jeg bruger freeware-versionen, og den er udmærket.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-07-18 22:15

Hvis der er noget, der popper op, er det fordi programmet kører i baggrunden. Det kan man bare lukke for. I win10 i jobliste/start. Find programmet og deaktiver.
I tidligere versioner af Windows bruger jeg StartupInspektor (også freeware).

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-07-18 05:52

Har haft købeversionen af Ccleaner, og er nu tilbage på gratisversionen, da der ikke er megen ekstra funktion ved at købe den.
Har prøvet mange andre, i både købe- og gratis versioner, men vender altid tilbage til CC, da den er både nem og udfører det der er nødvendigt.

Ingen grund til at betale for noget man kan få gratis, der på mange områder også er bedre

Ang. pop-up beskeder fra CC, så er det fordi den kører i baggrunden, i det der hedder 'Overvågningstilstand', slå det fra i Indstillinger --> Indstillinger --> Overvåger --> Fjern fluebenene i alle felter. Ignorer advarslen!

Husk kun at hente CC fra den officielle side!!!

https://www.ccleaner.com/

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-07-18 10:48

Tusind tak ThomasCSR og dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-07-18 10:54

Nå det irriterede også dig

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 13-07-18 21:55

Det kan man da vist kalde et kinder æg af informationer. Nu ved jeg, hvad jeg har brug for, hvad jeg ikke brug for, samt hvad jeg kan få brug for.

'mig selv', SW (soft ware/program) er det der i en computers HW (hard ware) får det hele til at køre (arh. det er nok i første omgang styresystemet, som får PC'en i gang,måskelidt som benzinen til en forbrændingsmotor?? Der kom jeg vist lidt lang ud

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 13-07-18 21:56

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Der var nok flere som burde have point, men du kom først, samt havde en bonus information med.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-07-18 23:16

Lige et lille input. Jeg bruger også CCleaner i gratis udgaven og er yderst tilfreds med den. Ud over denne bruger jeg gratis udgaven af IOBIT Advanced SystemCare, jeg synes disse 2 supplere hinanden rigtig godt.
https://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php