/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
VPN
Fra : knt9347
Vist : 270 gange
200 point
Dato : 11-07-18 16:03

Er der nogen her der bruger VPN.
Hvilken bruger du og er den god.
Evt. pris ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-07-18 19:28

Bruger det ikke selv og forstår heller ikke dem der gør det, hvis man skal ´skjule´ sig, har man gang i noget som ikke er helt lovligt:
https://www.vpnhub.com/
og
https://vpninfo.dk/tor-browser/

Endvidere kan hastigheden være et problem på de gratis.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-07-18 19:31

Og selv om du bruger en VPN skal du ikke være sikker på at din færden på nettet ikke deles med myndighederne.
MEN DET STÅR MED MEGET SMÅ BOGSTAVER, at de i tilfælde af ? har pligt til at oplyse Politi osv om din færden.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 12-07-18 05:46

Jeg bruger en VPN, og har gjort det i et par år.

Mest pga. at jeg ikke bryder mig om den generelle overvågning på nettet, men mest fordi jeg har været ude for rigtig mange hacker forsøg og anden chikane.

Og at postulere " .... at man har gang i noget ulovligt", er squ da den største gang lort at lukke ud!!!
Jeg vil bare beskytte mig imod alle dem der prøver at gøre ulovlige ting mod mig!!

Bruger Private Internet Access - https://dnk.privateinternetaccess.com/

De gemmer ingen logfiler, så selv om myndighederne efterspørger en brugers aktivitet, så er der intet de kan udlevere

Bruger en dansk server i PIA's netværk, og oplever ingen nævneværdig hastigheds nedgang, der kan være hastigheds nedgang hvis man bruger f.eks en server der ligger i den anden ende af verden.

Jeg køber 2 års service ad gangen, og det er ca. en pris på 20,- Dkr. om måneden.
Rimelig billigt for at kunne være i fred for diverse overvågnings tjenester og være fri for chikane

Bare spørg hvis du vil vide mere.

Godkendelse af svar
Fra : knt9347

Dato : 12-07-18 08:36

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-18 08:46

VPN bruges også til fjernstyring af eks. vandværker og andet der ikke skal "pilles ved" af ubudne gæster.......................

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-07-18 13:17

Jeg har min egen private VPN-server. VPN står for Virtual Private Network. De bruges mest til hjemmearbejdspladser og i forbindelse med fjernstyring af vand- og elværker og fabriksanlæg. Jeg bruger den til at kunne få adgang til filerne på min NAS-server og overvågningskamera udefra uden at risikere at uvedkommende skal kigge med og at det kun er mig som kan komme ind. Jeg har en Zyxel USG 200 firewall/router hvor jeg har sat L2TP/IPSec VPN-serveren op med krypteringsnøgle brugernavn og adgangskode. Da jeg min IP-adresse bliver tildelt dynamisk har jeg en konto og domæne hos DYNdns.com. Man kan også bruge den gratis danske gratisdns.dk, men den er mere kompliceret at bruge i mit tilfælde. En Zyxel USG 200 kan idag fås for ca kroner 1000,- - 1500 gennem dba.dk. Et abonnement som det jeg har hos DYNdns.com koster §220 for fem år.