/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Underlig tredie runde
Fra : svendgiversen
Vist : 393 gange
140 point
Dato : 09-07-18 18:17

Jeg forstår ikke denne runde af Turen?

Lidt kedeligt med holdturnering, og er det de 4 første over stregen der tæller??
Hvad så med nummer 5 6 7 8 og 9???

Hvis en god rytter i et svagt team taber tid i forhold til dyre købte ryttere i bedre team,
er det så det så retfærdig????

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-07-18 20:22

Nej, det er intet underligt i det. Det er bare dig, der ikke kender regler og taktikker.
Læs her og bliv klogere https://www.welovecycling.com/dk/landevejscykling/faa-forklaringen-paa-reglerne-tour-france/

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 09-07-18 22:24

Nummer 9 eksisterer ikke i turen......

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-07-18 18:05

Jeg troede jeg så Sky og andre med 9 ryttere, men så forkert.

Findes der oversigter, tabeller over hvad 3-4 udbrydere kan klare,
de bliver jo næsten altid hentet lige før mål?

Også i dag, men et par styrt var ved at ødelægge planlægningen...

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 10-07-18 19:48

Citat
Hvis en god rytter i et svagt team taber tid i forhold til dyre købte ryttere i bedre team,
er det så det så retfærdig????
JA!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-07-18 18:20

Og de blev hentet igen...

Jeg kunne godt vide, hvordan erfarne lederne i førerfeltet ved, at de kan hentes før mål.
Selv om der nu i dag var 6-7 ryttere i udbrud, som de tillod et stort forspring?

Er der ikke lidt for meget taktik i årets cykel løb, og lidt for fri cykling??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-07-18 16:23

Citat
Er der ikke lidt for meget taktik i årets cykel løb, og lidt for fri cykling??
Stadig halter din forståelse af cykelløb lidt (meget)
Der er ikke noget der hedder "fri cykling" alle knokler for deres hold - og især deres holdkaptajn.
De udbrud du ser, skyldes ikke alene en chance for en etapesejr men lige så meget opsamling af de point, der er på ruten.

Tænk på disse ting når du ser Touren.
Hold.
Bjergtrøjen.
Pointtrøjen
Gul trøje - og til ungdomsrytterne, hvid trøje
Etapesejr
Tourvinderen, samt holdvinder
(Skrevet i tilfældig orden)

Prøv nu at studere reglerne vedr. Touren

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-18 18:43

Det er ikke det taktiske spil jeg efterlyser,men hvordan holdkaptajner
kan vide hvergang at udbryderne bliver hentet.

Oversigter over den fysiske nedslidning af ressourcer?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 140 point
Dato : 12-07-18 19:17

Citat
Det er ikke det taktiske spil jeg efterlyser,men hvordan holdkaptajner
kan vide hvergang at udbryderne bliver hentet.
Kort fortalt; Fordi det er lette at køre rigtigt stærkt i en stort gruppe end i en lille fire mands gruppe.
Grunden til udbruds-gruppen bliver hentet er fordi, udbryderne har slidt sig selv ned ved at være i udbrud og hele tiden knoklet for at forøge forspringet - og for at få point - ikke at forglemme.

Det er yderst sjælden et udbrud holder hele vejen til mål.
Du kan så spørge om, hvorfor de respektive ryttere får lov til at køre..? Tja...point, prestige, reklame, og evt. en etapesejr.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-07-18 10:45

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.