/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
TP-Link TL-WPA4220 AV500 eller lignende
Fra : Eyvind
Vist : 244 gange
100 point
Dato : 28-06-18 19:29

Hej
Jeg er ved at undersøge en netværksløsning via stikkontakter og så wifi til den bærbare.

Jeg har kigget på noget D-link og TP link
https://www.dustinhome.dk/product/5010817868/tl-wpa4220-av500-2-port-wifi-adapter-starter-kit-powerline?utm_source=criteo&utm_medium=remarketing&ssel=false

Der er ca 5 mtr til stikkontakt som er på samme linje som stikkontakt i den anden ende hvor routeren sidder.

Lidt nærig er man vel, men det skulle også gerne virke--------------så godt råd ønskes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-06-18 22:54

Citat
netværksløsning via stikkontakter

? El kontakter/ ?? stikkontakter.
https://www.avxperten.dk/homeplug-ethernet/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-06-18 22:59

Nb, det findes helt sikkert billiger på Ebay.

Jeg brugte selv et par `splittere´ og de virke ikke? og dog, det kommer an på hvad du sætter i røven på det hele IND er ikke altid - lig med UD??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-18 09:48

Det jeg vil bruge er:

Internet===router===dims i stikkntakt===stikkontakt med dims wifi -----bærbar computer

Jeg har i øjeblikket ekstender til min router som ikke er stabil.......derfor noget andet.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-06-18 12:30

Jeg købte for nogle år siden noget tilsvarende i Aldi. Det var også en TP-Link. Den skulle lige konfigureres via et program hvorfra man også skulle parre en eller flere af de små til den store som fungerede som basestation.

Når dette var gjort fungerede det udmærket, men den var lidt følsom overfor elektrisk støj på lysnettet. Det var dog primært når man brugteden til at streeme TV på at man af og til fik lidt problemer med dette.

Siden du ikke vil bruge WiFi hele vejen så må der være langt. Hvor lange kabler en TP-Link kan klare ved jeg ikke. Jeg bruger selv idag kabler af typen CAT6 og Fuga stikdåser i min stue.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-18 16:34

Søren - jeg har wifi forbindelse lige nu til en fin ny (gratis) TDC router gennem et par vægge og det virker nogenlunde.
Jeg har så også en D-link router kablet til TDC routeren og dertil koblet en loftmonteret TP link ekstender som falder ud en gang i mellem da min bærbare forsøger at koble sig direkte til D-link routeren.

TDC===D-link-----TP-link----Bærbar
TDC===D-link-----------------Bærbar
TDC------------------------------Bærbar
TDC===D-link / TP-link.......D-link Cam koblet til D-link sky så den kan læses overalt.

Derfor vil jeg gerne have mulighed for at sætte en dims i stikkontakt og trække wifi derfra.
Stikkontakterne har samme fase og samme ledning afstan ca. 8-9 mtr.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-06-18 17:10

Citat
Jeg har så også en D-link router kablet til TDC routeren og dertil koblet en loftmonteret TP link ekstender som falder ud en gang i mellem da min bærbare forsøger at koble sig direkte til D-link routeren.

Det lyder nærmest somom at den er defekt.

Jeg har et par TP-Link WA901ND accesspoints som jeg har haft en del glæde at. De kan både fungere som accesspoint, client, repeater i to forskellige udgaver, og noget som de kalder Bridge with AP. Det sidste går ud på at den virker som en client og man kan sætte netværksudstyr til ethernetporten. Samtidigt virker den også som en accesspoint hvor den sender dataene videre under sin egen SSID.

Den koster idag kun kroner 266 hos Proshop, og jeg er næsten sikker på at den vil kunne løse dit problem. Eneste ulempe ved den er at den kun virker på 2,4 GHz båndet.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-06-18 10:10

Jeg må helere lige sige at selvom at TP-Link WA901ND kan køre 300 Mb/s trådløst så kan ethernetstikket kun køre 100 Mb/s. Men det har naturligvis ingen betydning hvis den blot skal fungere som repeater el.l.. Den har POE, men kun efter eget standard (udstyr følger med). Tilslutter man den til en injector eller switch som levere POE efter en af IEEE 802.3 standarderne bliver den ødelagt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-18 16:24
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-07-18 16:29

Jeg kender den ikke. Men lad os høre hvis du køber den.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-07-18 16:37

Hvad med denne, den har dualband, og væsentligt højere hastighed.

https://www.happii.dk/Netvaerksudstyr-Forlaenger-til-traadloes/Netgear-EX3700/2495422

Har selv 2 af dem, og det virker fint

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-18 19:45

D-Link DHP-W311AV PowerLine AV 500
Pris 460 kr.
Dette sæt er bestilt, og jeg vil fortælle om det virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-18 11:10

Den er modtaget tilsluttet og den virker.
Der følger 2 korte netkabler med til forbindelse med router og computer nå den tilsluttes første gang.
Min ærede hustru syntes ikke den er så pæn at have siddenede, så den sættes i efter behov.
Den starter op på ca. et minut.