/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvad koster bøden.
Fra : jensviggo
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 22-06-18 15:07

https://ibb.co/eABg0T

0nsdag i sidste uge dukkede to betjente op i min have fordi det var blevet anmeldt, at jeg brændte bål.
Det gjorde jeg, og efter min bedste overbevisning generede ikke nogen. Jeg havde taget alle sikkerhedsforanstaltninger i brug.
De sagde jeg ikke måtte brænde bål. nå og at jeg ville få en bøde.
Hvor stor mon, og hvor kan man læse det?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-18 17:01

http://energiogmiljo.dk/nyhedsbrev/Bodestraf-for-ulovlig-afbraending-af-affald . Det er ikke lige til at slå op. Nogen får 500,- eller 1000,- Op til 8000,- er set og i eksemplet 5000,-

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-06-18 17:28

Du har ikke styr på sikkerheden. Gløder kan stige til vejrs, og så ved du ikke hvor de lander eller hvad de antænder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-06-18 18:12
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-06-18 20:13

Jag betjentene på porten. Råb op om racisme, osv osv osv osv osv, så slipper du for bøde.
F.eks. ligesom dem her https://www.netavisengribskov.dk/brandvaesen-og-politi-jaget-paa-flugt-af-rasende-muslimer/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-06-18 21:12

Bliv muslim og alt er tilladt = næsten rigtigt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-06-18 23:45

Det er efter miljølovgivningen forbudt i de fleste kommuner at brænde affald af. Det er ikke bare en sag om brandsikkerhed.
Men festblus står der ikke noget om i miljølovgivningen. så husk at feste, hvis i får besøg af myndigheden i den anledning.
Noget andet er at kommunen midlertidigt på grund af særlig brandfare kan forbyde åben ild udendørs. Selv tobaksrygning på egen grund kan man forbyde. Men kun midlertidigt under særlige omstændigheder.
Det er typisk i lange tørkeperioder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-18 15:49

Hvem er det der skrev at Ejendomsretten er ukrænkelig, det passer ikke i dagens Danmark.
Små grene og kvas er tilladt at brænde af, men hvad er små grene.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-06-18 05:29

"Det koster minimum en bøde på 5000 kroner at bryde forbuddet, og det kan hurtigt blive flere tusinde kroner dyrere afhængigt af omstændighederne."

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/sankthans-stadig-aflyst-saa-stor-bliver-boeden-hvis-du-taender-baal/7208899

"Ejendomsretten er ukrænkelig" - Det betyder så i din optik at loven ikke gælder for dig, på din matrikel?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-06-18 07:08

De kære betjente sagde, at jeg ville få en bøde på 1500.
Da bødeforlægget lå i min postkasse, var den steget til 2000
Jeg ringede øjeblikkeligt til bødekontoret og brokkede mig selvfølgelig. Den venlige dame kunne umiddelbart forstå dette, og vil sende sagen videre til et eller andet klageudvalg, og at jeg ikke skulle foretage mig noget før jeg hørte derfra?https://ibb.co/i2Fgs8

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-06-18 16:36

Hvorfor så spørge om bødens størrelse, når du havde hørt 1500 kr??

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-06-18 07:40

Fordi da jeg modtog bødeforlægget i min e-boks, var den steget til 2000, hvilket jeg har brokket mig over.
Man kan ikke sige et og gøre noget andet, medmindre der er nogen der ved hvorfor.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-18 17:17

Skulle du ikke bare glæde dig over ikke at blive bon'net 5 af de lange, hvilket så åbenlyst er overgået andre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-07-18 17:19

At brænde bål, under en tørke og med et nærmest landsdækkende afbrændingsforbud, er vel også nogenlunde så smart som at køre for stærkt på landevejen. Man mener man kan håndtere det, men det er forbudt. Og bliver du bustet må du betale.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-07-18 12:53

Og hvorfor går anmelderen ikke blot ind i haven og gør opmærksom på, at der er afbrændingsforbud!
Det er dog det mest syge samfund.
Moralens vogter!

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 21-07-18 06:49

Tak for svaret 3773.