/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Microbølgeovn
Fra : jensviggo
Vist : 248 gange
50 point
Dato : 21-06-18 09:20

Jeg har en Bauknecht ovn.
Hvis jeg stiller den på f.eks 3 min. Begynder den at bippe når de tre min er gået, med den kører videre, stopper ikke tallerkenen.
Det har den gjort fra ny.
Hc siger, at det gør hans ikke. Den stopper pladen. dette er ikke en bauknecht.
hvad er normalt for bølgeovne?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-06-18 12:24

Det har vel ingen betydning for det færdige resultat

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-18 15:46

Det normale er at tallerken også stopper. Det afgørende er om microbølgerne stopper, så er det underordnet om tallerken også kører rundt.

Stil et glas vand ind i ovnen og stil den på 2 minutter , men afbryd ikke manuelt. Hvis vandet kommer i kog efter de 3 til 5 minutter ved du at der er noget alvorligt galt.

Der er en lille risiko for overhedning af vandet og pludselig stødkogning, når du vil tage det ud. Det kan kun ske med meget rent vand . Et par gamle teblade, kaffegrums,sand eller anden forurening
i vandet, gør det sikkert.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-06-18 15:47

Det normale er at tallerken også stopper. Det afgørende er om microbølgerne stopper, så er det underordnet om tallerken også kører rundt.

Stil et glas vand ind i ovnen og stil den på 2 minutter , men afbryd ikke manuelt. Hvis vandet kommer i kog efter de 3 til 5 minutter ved du at der er noget alvorligt galt.

Der er en lille risiko for overhedning af vandet og pludselig stødkogning, når du vil tage det ud. Det kan kun ske med meget rent vand . Et par gamle teblade, kaffegrums,sand eller anden forurening
i vandet, gør det sikkert.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-18 19:04

Fejl på mikroovne >>>> kvalificeret tekniker................................ikke for handyman ol.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 22-06-18 08:16

Min Panasonic ovn kører videre i op til et minut efter indstillet tid uden at varme for at køle ovnen ned igen

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 21-07-18 06:48

Tak for svaret transor.