/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
FREDERICIA GRØN BY
Fra : ingelein
Vist : 312 gange
100 point
Dato : 12-06-18 20:59

sådan har Fredericia Kommune profileret sig i snart mange år.
Nu er man dog gået for vidt efter min mening.
https://frdb.dk/fredericia/Se-videoen-Det-er-toerke-men-en-graesplaene-vokser-frem-paa-Raadhuspladsen/artikel/188312
Vi gik forbi rådhuspladsen tidlig morgen og undrede os over mange, mange store plastikoverdækkede paller. Da vi gik forbi nogle timer senere så vi en flok unge mennesker lægge rullegræs ud på de varme, tørre fliser.
Troede ikke vores øjne.
Om aftenen blev mysteriet så opklaret. Et hurtig opslag hos leverandøren viste at 1kvadratmeter rullegræs koster 38 kr. Det bliver 29.000 kr for de 750 kvadratmeter som var bestilt, men som der ikke helt blev brug for.
Om aftenen var græsset begyndt at visne. Med den haveforstand jeg efter 50 år med have har, vil græsset skulle vandes ret meget, og da der ligger fliser under, vil det hurtigt blive en gang pærevælling i stedet for picnicplæne.
Det er svineri med jordens og kommunens/borgernes ressourcer.
Bemærkningen om at man vil vise krydstogtturisterne at Fredericia er en fin by, sætter prikken over i!et.

Jeg er bare så træt af at Fredericia i den grad logrer med halen for krydstogtsturister. SÅÅÅÅ mange penge lægger de nemlig ikke i handelslivet. Det er fortrinsvis pensionister der kommer, og skibene lægger jo til i flere danske byer.

Pyh ha, godt vi ikke er HAWAII, og skal danse hula-danse for turisterne, mn kan nøjes med folkedans etc. Hvad synes i om den slags ressourcespild og leflen for turister?

Nå, der slap jeg af med overskydende galde.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : lgs

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-18 15:06

Forstår til fulde din galde og håber at du ikke er sluppet så meget af med den, at du ikke husker den ved næste lokalvalg.
Har I fået jeres tidl. borgmester tilbage?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-18 07:48

Ikke første eller sidste gang der smides penge ud af vinduet, af de stakkels politikere.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-06-18 09:23

Tak for svaret lgs.