/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hvilke spots til butik med smykker?
Fra : cristian2
Vist : 142 gange
40 point
Dato : 09-06-18 13:28

Min samlever åbner smykkebutik. Smykkerne skal bla. udstilles i butiksvinduet. Ud over butiksvindueskarmen skal der efter planen være to glashylder i hvert vindue med varene. Meningen er så at placere spots i loftet over vinduet som skal lyse lodret ned over alle tre niveauer med smykker.
Er der nogle gode råd mht. belysning, type af spots, watt/lumen, led-pærer eller ej?

Da der skal være lys 24 timer i døgnet, ville det vare rart, om man kunne "nøjes" med led-spots, som bruger minimum af strøm.
Men er led-lys ok til smykker - eller er det for "koldt"?
Ikea har masser af spots, og alle er til led-pærer. Deres supporter kunne ikke fortælle mig, om der er forskel på de forskellige pæres lød (det er vist noget med "kelvin-grader" - nogle af Ikeas spots kan kun klare op til 7 Watt, andre meget mere).
Hvor mange watt skal de spots, jeg vælger, minimum repræsentere?

I fald det er en dårlig idé med led-lys - hvad er så en bedre løsning?

Er der andre råd - og ikke mindst faldgruber - i den forbindelse er de meget velkomne!

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-06-18 13:36

Det er der garanteret firmaer der har meget forstand på...

Annuller spørgsmålet
Fra : cristian2

Dato : 15-06-18 16:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål