/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Wi-Fi Direct, Windows 10 Home ver. 1803
Fra : boyelauritzen
Vist : 206 gange
110 point
Dato : 07-06-18 13:24

Hjælp til opsætning af PC med Windows 10 Home ver. 1803

Ønsker at overføre billeder fra Samsung S9+ kamera til pc via Wi-Fi, da stik og kabel er et svagt punkt.

På PC med Windows 10 Home ver. 1803 via Wi-Fi Direct.
- Har slået advancede fil deling til og uden adgangskontrol.
- ...
Alligevel kan Samsung S9+ - der er på samme Wi-Fi ikke se pc.

Hvad mangler jeg muligvis af opsætning, hardware, ???

Hvordan virker Wi-Fi Direct ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-06-18 18:59

prøv dette, meget simpelt
https://www.airdroid.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-18 20:44

Kabel er den letteste, hurtigste og sikreste.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 08-06-18 11:11

Tak for svar mig-selv.

Men "Air Mirror" er ikke hvad jeg søger.

Muligvis er software skalkeskjul for, at kunne sende reklamer - jeg ikke ønsker.

Helst ville jeg blot få aktiveret "Wi-Fi direct" - som efter "Help" tekst, burde kunne virker.

Min fejl kan være elementær - fejl i installation?

NB: Efter utallige brud - forbindelsesfejl - i stik og kabel ønsker jeg ikke en gentagelse.
Jeg oplader også mobil trådløst.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-18 12:09

De gange jeg har brugt WiFi mellem flere ´genstande´ har de altid skulle have koder og password.
Kan din PC se dine ´genstande´? eller omvendt.

Du burde kunne logge på din Router/ modem med din tlf - med koder.
https://www.youtube.com/watch?v=9w1_SWCQ6Ik

Har også et par kameraer, men dem har jeg problemer med at logge ind på, da jeg ikke har trådløst på min PC, men min telefon er der ingen problemer med.

Men kameraet burde du kunne tilgå dit kamera på samme måde som WiFi gennem din telefon = kameraet skal have WiFi tilsluttet, kan du ikke finde kameraet, så kan du bruge denne App, finder de fleste kameraer:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aidewin.x1.view&hl=da

https://www.youtube.com/results?search_query=xdv+app

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-18 12:13
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 09-06-18 11:12

Tak for svar fra mig-selv

Jeg tror ikke at problemer på Mobil instilling.

Jeg tror problem er, at min PC med Windows 10 Home ver. 1803 ikke understøtter Wi-Fi Direct?

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 09-06-18 11:15

Når jeg følger alle tidligere link - er alle til mobil eller nye (tvivlsomme) programmer der skal installeres på PC.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 14-06-18 09:00

Micro USB benyttes ikke på S9.

Samsung special stik på kamera er formodentlig stærkere end standard Micro USB.

Og overføre billeder via kabel - til jeg har fået hjælp til at installere Wi-Fi Direct ?