/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
15 år som bruger
Fra : ans
Vist : 689 gange
500 point
Dato : 01-06-18 20:48

på kandu!!!!!

Det har været på godt og ondt.
Jeg husker nu mest det sjove i "de gamle dage"
Bl.a. hvilken farve skal knoppen på en flagstang have ??
Hvordan opdager man, at man er blacklistet. Er det p.g.a. brugerens "ikon" eller fordi man ikke kan deltage i spørgsmålet. Husk nu lige at det var i det år, hvor kandu indførte blacklistefunktionen
Så var der også en bruger, der ønskede 99.999 point Han fik dem, men straks blev det ødelagt
Hvem kan huske en sjov tråd, hvor flere kunne sidde op den halve nat og bare

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-06-18 21:11

Tjae det var den gang der var noget ved Kandu.dk - i dag er det langt hen ad vejen en sludre for en sladder klub...

Der var spændende personer i blandt og også mindre spændende, som blev ved med at poppe op i forskelige forklædninger - hvis jeg skriver 'Rudolf med den røde klud' vil det sikkert ringe for end en del, hvis de stadig er med.

Nu vil den skarpe iagttager nok bemærke at min nuværende profil er fra 30-08-2012 men det er fordi jeg har skiftet ud under vejs - ja sågar blevet smidt ud på grund af et fuldstændig tåbeligt medlem, som var så provokerende at han sendte mig sin adgangskode som jeg så benyttede til at slette ham af sitet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-06-18 21:43

I Kandu sammenhæng, er jeg fra 2004.

Kan bl. a. huske Dulcona Klumme / Krummen og Arne Jacopsen. Da var der gang i Kandu.

Der er flere forhen flittige brugere, jeg savner. Et par jeg har fået stor hjælp fra: Nordsted1 og o.v.n.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-06-18 23:26

Arne Jacobsen ja, hvem husker ikke ham og Jørn Rudolph - du milde moses, han må have rekord i forskellige navne han har optrådt under.

Uanset hvilket navn han så end brugte, gik der ikke lang tid før han blev genkendt og var smidt ud igen for jeg ved ikke hvilken gang.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 500 point
Dato : 01-06-18 23:58

Ja ans, vi havde meget sjov med kandu dengang - bl.a. den avartar jeg lavede med blacklist og det gas vi tog på Arne J. med den, jeg tror at dova stadig bruger den.

Kandu har ødelagt kandu desværre, i den lange periode hvor intet virkede og resultater var at mange af os er stået mere eller mindre af kandu.

Hyggeligt lige at genopleve lidt af de sjove stunder i mine 16 år på kandu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-18 09:53

Til Lykke ans, jeg er ikke helt så gammel på kandu, kun ved en tilfældighed,
fordi en indgift Giversen lavede slægtsforskning og hjalp mig på kandu.

Jeg husker da jeg troede du kom fra ans, men det er længe siden,
vi har ikke altid været enige og jeg spørger for meget,
prøver forgæves at holde mine points under 7000.

Men jeg respektere din store viden, ikke kun om kandu,
du har kritiseret mig mange gange men du har også hjulpet mig i vanskelige sager.

Ja kandu er på vej ned, vi er nogle af dem der prøver at holde det i live...

Hav en god dag, min kone kommer hjem fra ferie i Toscana,
og har haft dårligere vejr end herhjemme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-18 11:20

Jeg husker nu mest de dejlige præmier, som jeg uden at virke selvglad, helt fortjænt fik af Kandu i min dengang egenskalb af EMESEN og EC.
Printeren kørte enda i lang tid efter, at blækket var sluppet op.
De 500 dejlige kroner blev desværre konfiskeret af overmyndigheden, allerede ved leveringen.
Jeg har ikke set dem siden.

Eyvind.
Total røgfri på 14. år.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-06-18 12:02

Hyggelig tråd

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-06-18 19:46

Citat
Total røgfri på 14. år.

Total røgfyldt på 56. år.
Lige siden Mac Baren Mixture kom frem i 1962.
Forbrændingen er sket i majspibe, ca. de sidste 35 år.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-06-18 19:46

webm, jeg ved så ikke, hvad din nuværende profil er, men den du har brugt til at skrive i dette "spørgsmål" er fra den https://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=275744

Mosebaek, ja jeg savner også o.v.n. Nordstedt1 er her af og til.

marken84 ... skam dig, han hed ikke Arne Jacobsen, men arnepunktumjakobsen med k
De fleste husker jo JR, mange spørgsmål med forskellige profiler, men med en og samme profil, så fører han ikke i antal af spørgsmål

bentjuul , dejligt lige at "se" dig igen. Jeg husker også en anden tråd med arnepunktumjakobsenmedK. Det var i forbindelse med blacklistefunktionen. Han ville blackliste flere brugere, men vi havde "åbne vinduer" i hans tråd og kunne hele tiden skrive. Husker du det?

svendgiversen, både som bruger her på kandu og aldersmæssig er du ældst.
https://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=49399

Eyvind, jeg har også "fortjent" mig til 2 dejlige præmier her på kandu Tillykke med de 14 år som røgfri

tedd, så håber jeg , at du hygger dig

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-06-18 22:29

Citat
webm, jeg ved så ikke, hvad din nuværende profil er, men den du har brugt til at skrive i dette "spørgsmål" er fra den https://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=275744

Du har da fuldstændig ret, når jeg kigger efter en gang til, kan jeg jo godt se det.
Det gav lige et par ekstra år der...

webm (Superbruger)
Medlemsnummer : 275744
Superpoint : 13811   Fire stjerner
Medlemsdato : 01-08-2009
Seneste login : 02-06-2018

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-18 11:44

Ja Ans du har fortjent lidt ros, hvorimod jeg ikke fortjæner noget som helst.
En dag må du lige fixe min staveplade, for den vil ikke altid som jeg vil.

Ps. Da jeg for længe siden lavede Volvo klubblad, blev hele familien sat til at læse korrektur.
Dæ bløv de rat trate af - næmlig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-18 18:07

Hyggeligt! Ja, jeg er fra 2-8-2002. Anede ikke at internettet var SÅ gammelt! Den smukke unge hund på mit profilbillede, Silke, -døde d. 30. januar i år. Næsten 16 år gammel. Hun sov stille ind i mine arme.
Hendes afløser hedder Lærke. Og hun er en kooikerhondje. Fræk og smuk og bare 14 uger gammel i morgen. ??

......jeg har skrevet i mange hundetråde. Hunde er min største interesse. Men jeg husker da også den ret langvarige tråd om månen. Vi var nogle stykker, der havde problemer med nattesøvnen ved fuldmåne. Så gennem et års tid mindede vi hinanden om at sætte et glas vand i vindueskarmen ved nymåne. Og så skålede vi i månevandet ved fuldmåne.Nogle gange hjalp det da. Og det var i hvert fald enormt hyggeligt og sjovt!

En andn tråd, jeg mindes, var tråden om mn mors død. Den må være startet i foråret 2004, og jeg fortalte om mine oplevelser med min gamle og syge mor. Det var en ekstremt hård tid. Og det betød rigtig meget for mig at jeg kunne sætte mig at skrive hver dag, eller efter behov. Jeg havde ikke meget familie. Og jeg havde mistet mine 3 bedste veninder det sidste år før jeg startede den tråd. Et dødsfald kommer sjældent alene......... Tak til alle, der hjalp mig gennem den svære tid. ???????? .....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-18 18:10

Adr! Jeg havde glemt at man ikke kan bruge emoispå kandu...

..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-06-18 12:51

Citat
Jeg husker også en anden tråd med arnepunktumjakobsenmedK. Det var i forbindelse med blacklistefunktionen. Han ville blackliste flere brugere, men vi havde "åbne vinduer" i hans tråd og kunne hele tiden skrive. Husker du det?
Ja det husker jeg godt, det var en morsomhed han aldrig fandt ud af Der forgik mange sjove ting dengang. Det er meget anderledes i dag hvor en enkelt bruger stiller det ene ligegyldige spørgsmål efter det andet. Og brugeren kender selv svaret i forvejen
Nej, desværre er kandu blevet et ligegyldigt forum og der er ikke mange der bruger det mere.....

Ha' en god somme ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-06-18 17:47

Birgitta, tillykke med din nye hund Lærke
Dejligt at du har fået gavn af kandu

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-18 21:19

Jeg burde have gættet på det med ans for answer, dengang,

når jeg gættede på ans var det fordi min søster var på husholdnings skole der,
og boede samemen med Anna, der i dag er gift med mi bror,
de har en datalog søn, Anders nu på Grønland, hvis du får problemer deroppe bare sig til.

Og jeg nægter at tro at jeg er den ældste på kandu og heller ikke aldersmæssigt,
så må for mange af de gode gamle enten været døde eller faldet fra et døende kandu.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-06-18 21:44

Tak, ans. Jo, jeg har haft meget gavn af kandu, dengang der endnu ikke fandtes ret mange kontaktsider..

svendgiversen, du er ikke den ældste på kandu. Jeg startede d. 2-8-2002. Næsten 4 måneder før du kom til .

Jeg ved ikke, hvor gammel du er i den fysiske verden? Jeg er 70 . Men jeg lever da endnu! Og jeg kikker da indimellem ind..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-06-18 17:29

Rent fysisk, vil jeg tro at være den "gamlest" på Kandu. Fylder 76 år i oktober.

Men, hvor gammel er Kandu egentlig. Omkring århundredeskiftet ???

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-18 21:39

Ja det anede mig, jeg er hverken den ældste på kandu
eller født før de få ældste på kandu, der endnu ikke har forladt os...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-06-18 22:14

Tjaa----23-5-2002 og 78 år.
Og Molo er også med i opløbet he-he.
Men én ting er sikkert----den gang skete der noget på kandu, nu er den ved at være en død sild.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-06-18 09:32

Citat
Og Molo er også med i opløbet he-he.

Molo er fra 25-05-2003. Så absolut èn af veteranerne.

Ang. alder, mener jeg han er en grønskolling sidst i 50`erne.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-18 09:41
Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-18 10:02

Denne profil er fra dagen før kandu.dk blev oprettet

https://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=2358

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-06-18 11:02

Øhh.... hvordan kan man skrive i et forum, der endnu ikke er oprettet ???

Det får mig til at tænke på filmen "Tilbage Til Fremtiden".

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-18 13:54

Mosebaek, det er der en forklaring på. Det er jo Pawel, der har oprettet kandu.dk. Pawel har sikkert lavet en test, har oprettet sig som bruger på sin egen side for derefter at oprette kandu.dk.
Jeg synes bare det var sjovt, at Pawel kom før kandu.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-06-18 21:06

Er vi tilbage til spørgsmålet om æget og hønen.
Kom pawel før Kandu eller kom Kandu før Pawel.

Bortset fra forskellige småfejl..................så er det dæleme et godt koncept ham Pawel har lavet.
Der er ikke ret mange fora som kommer op på siden af Kandu.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 07-07-18 12:37

Tak for svaret bentjuul.

Det ser jo ud til, at sommeren er kommet til Danmark

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-07-18 16:06

Ha' en god sommer ans.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-18 17:47

Også herfra ønskes en god sommer.
Eyvind. ??