/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Pensionsopsparing - Førtidpensionist
Fra : mabou
Vist : 365 gange
50 point
Dato : 29-05-18 15:07

Er der nogen, som ved hvordan man skal forholde sig til sin pensionsopsparing, når man man bliver førtidspensioneret.

Hvornår kan må få udbetalt noget af sin pensionsordning, såfremt man bliver pensioneret som 58 årig?

Det er ikke en privat pensionsopsparing, men den pension, som arbejdsgiveren indbetaler.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 29-05-18 15:15

Din bankrådgiver eller din fagforening, spørg der

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 29-05-18 15:18

meldte mig ud af fagforeningen for 2 år siden

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-05-18 15:20

Så er det din bankrådgiver, der ved det

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-05-18 17:56

Du kan ikke få udbetalt noget før du er 60 år.

Måske kan du få din dyrtidsopsparing, hvis du har en sådan, ellers ikke...

Tænk på du også skal leve efter du bliver alderspensionist, så du ikke skal fyre alting af nu

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 29-05-18 20:57

Spørg pensions selskabet de er de eneste der kan besvare spørgsmålet om din pension...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-05-18 23:33

Citat
Spørg pensions selskabet de er de eneste der kan besvare spørgsmålet om din pension...

Lige præcis.

De kan også sende dig betingelserne for din pensionsopsparing.

Min bror fik en engangsudbetaling efter en blodprop i hjernen, og en engansudbetaling mere da han blev tilkendt førtidspension. Fra industriens pension.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 03-06-18 16:06

Der er så mange forskellige pensionsordninger via arbejdsgiver.
Mange af dem er via forsikringsselskaber og indeholder også en større eller mindre invalidepensionsandel.
Når man via det offentlige bkan blive førtidspensioneret vil man ved mange ordninger også kunne få penge fra pensionsordningen uden at det går ud over alderspensionen. Men der er så mange forskellige ordninger så vi umuligt kan svare rigtigt.
spørg den der havde med løn og pension at gøre, hvor du var ansat. Spørg også pensionsselskabet .

Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 18-06-18 22:49

Tak for svaret transor.