/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
To adresser på samme adresse
Fra : creamcheese
Vist : 345 gange
500 point
Dato : 27-05-18 12:16

På min matrikel er der flere boliger. Hvordan kan man få etableret separate adresser til de forskellige?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-05-18 12:34

Der skal du have fat i kommunen, mf.

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 27-05-18 12:36

Ja selvfølgelig skal det igennem kommunen....men jeg tænkte på om der er et bestemt formular eller procedur eller afdeling man skal har fat i.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-18 12:39

Opsæt flere postkasser med de forskellige navne på

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 27-05-18 13:28

Det er ikke bare postkasser det kan gør det. Hvad hvis den ene beboer er pensionist eller bistandshjælps modtager? De skal jo have egen adresse helt officielt. Og vi snakker om helt separate boliger med køkken bad og egen husholdning.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-18 13:33

Beboerne skal melde adresseændring på borgerservice.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-05-18 20:46
Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-05-18 02:09

Det administreres lidt forskelligt i kommunerne. Spørg i kommunens oplysning eller borgerservice hvor du skal henvende dig.
Du har som så mange andre misforstået hvad en matrikkel er .
Det kommer af latin og betyder bare en fortegnelse .
For eksempel har universitetet en matrikkel over de studerende. Når man bliver optaget kaldes det derfor immatrikulation.
Myndighedernes fortegnelse over jordstykker og deres tilhøsrsforhold kaldes også en matrikkel.
Det er ikke ejendommene , som er matrikler, selv om så mange siger det.

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 28-05-18 09:37

Tak for jeres indput. Rotw, interessant med linket om ejerlejligheder, men her er der ikke DET men LEJElejligheder. En ejer på hele herligheden, flere lejere. Transor, forklaring om matriklens mening er også interessant. Men "ring til kommune"....det er nok det tætteste jeg kommer til et endeligt svar på mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-05-18 10:15
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-05-18 10:41

Jeg ved ikke, om jeg misforstår spørgsmålet, men det er vel ikke ret meget anderledes end når der i en opgang er flere lejemål.

I en opgang kan det f.eks. hedde henholdsvis Nørregade 36 st. th.; st. tv.; 1. th. o.s.v.

Rækkehuse kan f.eks. hedde Nørregade 36A, 36B, 36C o.s.v.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-05-18 11:39

Som skrevet tidligere af rotw og transor...

Med ændringen af BBR-loven i 2001 blev det slået fast, at det er kommunalbestyrelsen, som er adressemyndighed

2.7 Ansvaret for den samlede adressebestand
Før 2001 fandtes der ingen enkelt myndighed, som havde ansvaret for den samlede bestand af adresser.
I dag, hvor BBR-loven udpeger kommunalbestyrelsen som den eneste myndighed, der kan fastsætte adresser, bliver det ligeledes kommunen, som har det samlede ansvar for hele adressebestanden, dvs. for alle gældende vejnavne, husnumre osv. Dette ansvar præciseres i adressebekendtgørelsens § 3, stk. 1.

http://danmarksadresser.dk/file/383399/fastsaettelse-adresser-vejledning.pdf

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 500 point
Dato : 28-05-18 12:48

Når der i lovgivning står at myndigheden er kommunalbestyrelsen, betyder det i praksis at man uddelegerer det til en af forvaltningerne. Det er typisk et sted i Teknisk forvaltning, men det kan hedde forskelligt i kommunerne.
typiske navne er "vej og park, eller "miljø og teknik" .

Godkendelse af svar
Fra : creamcheese

Dato : 31-05-18 21:27

Tak for din indsats Transor. Interessant hvad du skrev om matrikel, OG min ejendom ER en matrikel, for jeg bor på landet og der er ikke bare hus og et par andre bygninger, men også jord til, så jeg tror ikke jeg har brugt ordet "matrikel" forkert. Jeg har ikke ringet til kommune endnu, men tak for tippet....jeg tror jeg prøver afdelingen "Teknik og Miljø" først.

Kommentar
Fra : katekismus