/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Samsung s5
Fra : jensviggo
Vist : 365 gange
50 point
Dato : 22-05-18 11:59

niels erik har fået min samsung s5. Alle data var ikke slettet. og nu døjer han med, at der kommer en masse e-mail til telefonen, som han absolut ikke er interesseret i.

Hvordan undgår han dette? skal den gendannes til fabriksindstilling, og hvordan gør han det.

Han har indsat sit simkort.

jvk

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-05-18 12:38

Den sikreste måde er at resette til fabriksindstillingerne. På min telefon gøres det ved at gå ind i indstillinger, vælge Sikkerhedskopiering/nulstilling, og her vælge Gendannelse af fabriksdata.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 22-05-18 12:59

Er det osse en Samsung

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-05-18 13:52

Nej, men den kører Android, så forskellen kan ikke være så stor.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-05-18 14:25
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-05-18 06:46

Kan han evt slette app' en mail?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-18 12:19

Hvem/ du i alverden sælger en telefon/pc uden at slette personlige oplysninger.

De fleste telefoner kan nulstilles ved at holde TÆND og LYDSTYRKE knappen inde samtidig når den startes op (kan tage flere sekunder) - der vælger du så i menuen hvad du vil gøre.

Citat
Kan han evt slette app' en mail?

Som allerede skrevet.
Gå ind i indstillinger/ ALLE - ned til sikkerhedskopering og nulstilling og klik på GENDANNELSE AF FABRIKSINSTILLINGER

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-18 12:29

Det er vel dine mails han modtager.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-05-18 14:25

Ja det er det. Ved at slette mail app ka han så undgå dette. Jeg skal nok få den nulstillet når jeg får fat i ham.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-18 14:30

Det er da klogere at ændre meil indstillingerne til hans email adresse.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-05-18 15:51

Han har ingen mail.
Bruger den kun til at ringe fra og til samt sms

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-18 16:12

Som andre siger - overdrages en telefon bør den absolut nulstilles.

Min Samsung A3 nulstilles sådan:

Ud med simkortet - dit gamle kort skal ikke bruges igen.
Indstillinger (tandhjulet)
Generel administration
Klik på nulstil
Så har du flere muligheder med vejledning.
Sæt så hans nye simkort ind og start telefonen.
Spørg hvis du er i tvivl.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-05-18 16:36

Da han fik telefonen skiftede han mit simkort ud med hans
Skal hans simkort ud når der skal nulstilles?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-18 16:42

Det burde være ligegyldigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-18 16:53

Er hans simkort nyt eller et han har brugt i en anden telefon.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-18 17:09

Midlertidig kan den mail slettes, med mindre det er Samsungs indbyggede app.
Eller slå data fra.

Indstillinger
Forbindelse
Databrug
Mobile data skal gøres grå

Så kan der kun komme mail via wifi
Wifi slås fra sådan

Indstillinger
Forbindelse
Wifi skal gøres grå

Så er der nul mails.

Sms og tale virker stadig

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-05-18 18:51

Han har brugt det i en huawei

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-18 19:06

Altså der er ikke nogen genvej når telefonen skal over drages til en anden.
Den bør nulstilles.

Hvis du alligevel vil bruge en ikke nulstillet telefon, kan du gøre som jeg viste dig:

Citat
Midlertidig kan den mail slettes, med mindre det er Samsungs indbyggede app.
Eller slå data fra.

Indstillinger
Forbindelse
Databrug
Mobile data skal gøres grå

Så kan der kun komme mail via wifi
Wifi slås fra sådan

Indstillinger
Forbindelse
Wifi skal gøres grå

Så er der nul mails.

Sms og tale virker stadig

Det var så den billige og ikke særlig pænt overfor de personer som evt står i telefonens kontaktregister.

Så igen - nulstilling er metoden ved overdragelse af en telefon.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-18 21:15

Citat
Altså der er ikke nogen genvej når telefonen skal over drages til en anden.
Den bør nulstilles.

Tror næppe ´ældre´ mennesker ved hvad der kan komme ud af IKKE at gendanne der ene eller andet - tænk hvis
Citat
niels erik har fået min samsung s5. Alle data var ikke slettet.

og han videre solgte/ gav den væk igen? eller bare den står åben uden adgangskode og den bliver stjålet = REN SLØSERI AF SPØRGER og selvfølgelig betaler forsikring osv for tab af penge - men ikke alt/ og ALDRIG af personlig data - samt sikke et SHOW at skulle have nye ID papirer og koder til ALT.

Nå, ikke mit problem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-18 21:19
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-18 10:13

Mig-selv - jeg prøver at gøre den rensning af Samsung enkel og fri for, at det simkort også bliver slettet ved en fejl,.....................

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 50 point
Dato : 24-05-18 10:24

Citat
Mig-selv - jeg prøver at gøre den rensning af Samsung enkel og fri for, at det simkort også bliver slettet ved en fejl,..................... [Glad]

Det letteste og sikreste være at pille SIM-kortet ud og resette den til fabriksindstillingerne efter de anvisninger som flere incl. jeg selv allerede er kommet med.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 21-07-18 06:42

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.