/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Overføre video fra mobil til PC
Fra : ottoludvig
Vist : 334 gange
100 point
Dato : 16-05-18 15:12

Jeg skal overføre fotos OG VIDEO fra min mobil til PC. Mobilen er en Android og PC'en har Windows 10. Det er gået let nok med fotos ved hjælp af USB-stik. Jeg gik ind i Denne Computer, fandt mobiltelefonen og SD-kortet, hvor alle biillederne ligger. Så kopierede jeg alt. Men det viser sig,
at videoerne alligevel ikke er kommet med ved kopieringen.

Jeg har prøvet at gå ind i menuerne på Android tabletten, men kan ikke finde nogen menupunkter, hvor jeg kan samle videoerne i en mappe eller på anden måde sætte en funktion i gang, der kun omfatter videoerne.

Jeg synes, det er uoverskueligt at bruge Bluetooth, for der er næsten en times videoer fra rejser og lignende, og det vil måske vare 24 timner at overfre dem på den måde.

Kan jeg tage SD-kortte ud...og sætte det i PC'en? Det er en Lenovo THinkPad PC, kun 3 år gammel.

Hvad mener I?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-05-18 15:36

Hvis kortet passer, så er svaret JA

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-05-18 15:58

Det har jeg selv gjort da USB-stikket på min egen mobil er defekt. Det fungere fint med både fotos og video. Hvis du kun har stik til de store SD-kort kan man få en adapter til de små, det fungere også fint.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-18 19:28

Køb et SD kort med med det lille kort i for et par 100 kr.
Så har du et ekstra fotokort og samtidig en holder en holder som passer til computer.
Det bør være Class 10

Har du et af de små usb stik på computeren skal der bruges en OTG adapter og en USB kortlæser.

Accepteret svar
Fra : ppk

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-18 20:20

Jeg har også haft problemer med at overføre billeder og video fra min Android mobil

Men så fandt jeg AirDroid ! og siden har der IKKE været problemer find det her:

https://www.airdroid.com/

Det skal installeres både på mobilen, og PCèn og så kan du flytte alt fra mobilen ved at downloade det til PC og det er mange gange hurtigere end USB kabel, hvor der så er andre ting der kan gå galt

Jeg sidder bare foran PCèn med mobilen i lommen og flytter ting over på PC.

Du kan også læse bl.a. alle dine SMS og sende nye SMS via programmet

Jeg bruger ALDRIG mere USB kabel overførsel.

PRØV DET

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : ottoludvig

Dato : 17-05-18 00:04

Tak for svarene, jeg vil prøve PPK's forslag i weekenden, og vender tilbage senere. Tak for det.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-05-18 11:29

Tillykke med det ppk. Jeg har lige prøvet at installere den men fjernede den igen med det samme. Så vidt jeg kan se så kræver den enten en Facebook, Tvitter, eller Google konto. Ikke lige noget for mig. Havde den kørt på min WiFi havde det været noget andet.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-05-18 11:56

ØHHH det har jeg da ALDRIG gjort !

Så må der være noget du har overset Soren_Steen_Nielsen

Er spændt på at se hvad tilbagemelding der kommer fra ottoludvig

PPK

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-18 12:16

Citat
Så vidt jeg kan se så kræver den enten en Facebook, Tvitter, eller Google konto.

Har installeret den, og det eneste den kræver er en mail adresse (gyldig) og dit eget password - det skal bruges på både pc og telefon.
At man så får tilbudt at bruge diverse andre sider som ´login´ har ingen betydning, programmet virker.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-05-18 13:47

mig-selv

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-05-18 14:30

Undskyld, så er der noget jeg har misforstået. Prøver den igen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-05-18 14:44

OK. Men i stedet for de tre andre konti så kan man logge på en Airdroid konto. Men jeg vil gerne selv kunne styre hvem der kigger med i mine ting, så det er helt sikkert ikke noget for mig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-18 16:31

Citat
OK. Men i stedet for de tre andre konti så kan man logge på en Airdroid konto. Men jeg vil gerne selv kunne styre hvem der kigger med i mine ting, så det er helt sikkert ikke noget for mig.

Så sæt den til ´glemme´ dig ved Login, så er der ikke nogen der kan se dig over skulderen - bortset fra Google, og de ved sikkert meget mere end du tror.

Og ellers er der sikkert meget andet der værre...
Man giver jo tilladelse til både det ene og andet, både på pc og moppedreng, jeg er mere utryk ved sider som Facebook.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-18 16:33

Citat
så kan man logge på en Airdroid konto

Jeg bruger en meget gammel Gmail - men igen, det skal være samme på pc og tlf

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-05-18 20:47

Her i huset har jeg også min Android tablet på AirDroid, og så kan jeg jo selv vælge på PC hvilket sted jeg vil kigge nærmere på

Godkendelse af svar
Fra : ottoludvig

Dato : 10-06-18 21:48

Tak for svaret ppk. Glimrende svar, tak