|
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 16-05-18 19:10 |
|
Du kan gemme den side som du har tilrettet som en skabelon så når du åbnne din egen skabelon vil de næste sider du åbner være det samme.
Lav din side
gem som
filtype skal være skabelon (dot eller dotx)
Når du så starter på word skal du vælge din skabelon.
Den oprindelige word skabelon (normal.dot) ændres ikke.
| |
|
Du er nok nødt til at starte forfra.
Dobbeltklik øverst på siden så sidehoved og sidefod bliver aktiv.
Vælg Indsæt Tekstboks --> Tekstboksen tegning.
Tegn en tekstboks der fylder hele siden minus sidehoved og sidefod.
Indsæt din tabel i tekstboksen.
Klik et sted i dokumentet uden for tekstboksen.
Nu vil tabellen blive vist på alle sider du opretter efterfølgende.
NB. Hvis du starter med at markere hele tabellen og kopier/slette den CTRL+X, kan du muligvis indsætte den i tekstboksen med CTRL+V.
| |
|
ØV! Beklager, mit forslag virker ikke, da du med denne medtode kun kan taste i tabellen, når du aktiverer Sidehoved/sidefod, beklager.
| |
|
Eyvind
Tabellen kommer da ikke automatisk på side 2 når man indsætter et sideskift, så vidt jeg har testet i Word 2007?
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 16-05-18 19:39 |
|
Øh min skabelonviden er fra år 2000 altså office 2000.
Jeg har ikke fulgt med i indkøb af nye office, da jeg ikke mere har et firma bag til at betale.
Men jeg tror ikke de har lavet så meget om på grundopbygningen.
Jeg er lidt usikker på om en tabel kan sættes ind i en skabelon og blive der................prøv
Desværre ligger min office gemt væk på nogle harddiske.
Citat;
Tabellen kommer da ikke automatisk på side 2 når man indsætter et sideskift, så vidt jeg har testet i Word 2007?
..............Det skal jo først gemmes som skabelon, det er den skabelon der skal startes med.
| |
|
Citat Tabellen kommer da ikke automatisk på side 2 når man indsætter et sideskift, så vidt jeg har testet i Word 2007?
..............Det skal jo først gemmes som skabelon, det er den skabelon der skal startes med. |
. Jeg oprettede et nyt Word dokument, med en tabel på første side, gemte som skabelon, lukkede det hele, startede Word, åbnede skabelonen, og der fint en tabel på første side, når jeg så bruger CTRL+ENTER og indsætter en ny side, er der ikke en kopi af skabelonen på side 2.
Jeg har i hvert fald forstået spørgsmålet som om at når der indsættes en ny side, 'fødes' den med en tom tabel. Det tror jeg faktisk ikke kan lade sig gøre. Hvorfor iøvrigt ikke bruge Excel? Excel er da meget bedre til at håndtere tabeller.
Hvis det er samme tabel der skal bruge på alle nye sider der oprettes, vil jeg foreslå at der optages en macro der så på hver ny side kan aktiveres og indsætte tabellen. Macroen kan evt. tildeles funktionstaster, eller der kan laves en knap på båndet.
| |
|
@brassovitski
Du har ret i, at det jeg gerne vil er, at ved ny side, så komme den tomme tabel automatisk på- altså ved hver sideskift, uden at jeg skal kopiere og sætte ind. Jeg kan måske godt lave det i Excel, hvis jeg vidste hvordan man gør- og det gør jeg ikke- og det med macro har jeg vidt ikke en dyt forstand på.
Men skulle du kede dig og lave en nem og og hurtig forklaring, så er jeg klar på at lære
Savner tit nogle nemme vejledninger på nettet, men tror jeg indimellem er sådan lidt "in-between" dummies og nørd
| |
|
Jeg skal lige se om der bliver lidt tid ind imellem alt det andet, det vil hjælpe en del, hvis du linker til et sted jeg kan hente den skabelon du har lavet, bruge f. eks. Dropbox eller lignende. Så vil jeg prøve at lave en makro som udfører det du ellers manuelt skal gøre.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|