/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tillykke Israel!
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 14-05-18 20:52

Et kæmpe stort tillykke til Israel med flytningen af USA-ambassaden til Jerusalem.

Endelig en amerikansk præsident der holder hvad han lover.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 14-05-18 22:07

Enig.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-05-18 07:42

der er jo nogen som ikke bruger hovedet de vil heller demonstrer hvor stærke de er det er jo som smide mere brændbar væske på noget der brænder i forvejen

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 15-05-18 07:53

Også tillykke herfra.
Og selvfølgelig ganske naturligt, at placere en ambassade i et lands hovedstad.

I europa går politikkerne som vanligt på listefødder, som de plejer, når talen falder på muslimer.
Man skulle ellers tro de efterhånden vidste, hvad det vil sige, at have muslimer iblandt sig, noget israelerne har måttet døje med i hele statens levetid.

Efter min smag skulle Israel betragtes som en allieret i kampen for frihed og demokrati.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-18 12:48

Bill Clinton fik vedtaget en lov i 1995 om at flytte USA's ambassade fra Tel Aviv til Jerusalem.
Men der skete ik' en skid derefter....

Så kom George W Bush til - og der skete ik' en skid.
Så kom B.Hussein Obama til - og der skete ik' en skid.

Alle tre nosseløse præsidenter holdt ellers brandtaler under deres valgkampe "At nu skulle ambassaden flyttes"

Men nu blev den flyttet.
Israel er forøvrigt også den eneste stat i Mellemøsten som har demokrati.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-05-18 16:09
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-18 17:02

Ja altså, Palæstinenserne har aldrig villet anerkende FN-resolution 1947 og det er årsagen til, at der ikke findes en såkaldt palæstinensisk stat i dag. Hvis de havde rettet sig efter FN's resolution 181, kunne de have haft det land, der er tildelt dem, og det kan de også i dag, men det vil de ikke, fordi de ikke ønsker, at der skal være en jødisk stat!

Det er sagen i en nøddeskal.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-05-18 17:46

Jeg kom kun med dette link for at sikre en mere ligeværdig debat,
efter for mange ensidige indlæg.

Min fætter var udstationeret som soldat i Gasa, det er nok 50 år siden,
og jeg ved ikke hvem han skulle forsvare mod hvem?

Næst efter Perserne var Jøderne de klogeste i verden,
i nyere tid Einstein, Kisinger m. fl.

Og netop fordi de var så dygtige blev de ikke behandlet pænt af nazisterne,
men derfra til at oprette en israelsk stat, efter tusind år midt i et araberland,
det er nok FN s største brøler??

Der bliver aldrig fred der i mellemøsten, og hvis ikke USA havde understøttet dem
både økonomisk og militært, ville de forlængst være undertrykt af arabiske naboer.

Og igen en unødig provokation af Trump,
og hvorfor skyder jøderne uskyldige palæstinensere???

Ikke fordi jeg symboliserer med IS,
det værste jeg er vidne til er at familie fædre forsyner deres børn med selvmords bomber.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-18 18:54

Svend, du har mange huller i din historiske viden. Bla. dette
Citat
øderne de klogeste i verden,
i nyere tid Einstein, Kisinger m. fl.

Og netop fordi de var så dygtige blev de ikke behandlet pænt af nazisterne,
Altså.......Efter den nazistiske magtovertagelse og med tiltagende jødeforfølgelser flygtede Kissinger-familien til USA i 1938.

Og Einstein bosatte sig permanent i USA i 1933 - og han blev amerikansk statsborger i 1940.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-05-18 19:33

Jeg har endnu flere huller i min historiske viden,

de første kulturer optrådte omkring floder med tidevand,
og jeg tror Eufrat og Tigris var før Ægypten?

Men den med Babylos tårnet, der var ved at nå op til himlen, tror jeg ikke på,
der er sprogforskere der undersøger, hvordan vi mennesker har forskelligt sprog.
Og at de pludseligt skulle tale hvert sit sprog??

Og så var jøderne jo trælle i Ægypten,
da de drog hjem skiltes vandene og de nåede tør skoede hjem.
Hvilken kraft skal der til at skille vandene, det er jo også helt uden fysisk norm???

Min kone foreslår at der oprettes en jødisk stat i USA,
hvor de efterlevende fra Israel kan bo, når araberne har overtaget igen efter tusinde år.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-18 20:19

Citat
Og at de pludseligt skulle tale hvert sit sprog??
Tjaaaaa..? Hvorfor har vi i lille Danmark så mange dialekter..? Jeg for et eksempel, kan knap nok forstå en jyde - altså en, man i gamle dage kaldte en "kvabjyde"

Nå tilbage til Israel. Det er jo det tråden handler om.
De danske aviser skriver jo ikke meget om hvor tit Israel blevet udsat for terrorbombning fra muslimerne.
For et par dage siden prøvede Iran at sende en del af sit luftvåben indover, menæh, Iranerne blev hurtigt klogere. Det hørte vi ik' møget til.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-05-18 20:41

Ifølge kommende TV udsendelser er Jøderne gået over stregen og har beskudt uskyldige
palæstinensere, der bare vil have deres land tilbage.

Jeg ved ikke om jeg når at se det, men håber at Trump gør det og fortryder?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-18 21:20

Citat
Ifølge kommende TV udsendelser er Jøderne gået over stregen og har beskudt uskyldige
palæstinensere, der bare vil have deres land tilbage.
Jamen muslimerne har alle dage været ofre. Selv i dagens Danmark er de ofre, om ikke for andet så fordi, at Danmark ikke evner at integrerer dem. Det, at muslimen skulle integrerer sig selv findes ikke i en muslimsk ordbog.
Husk, muslimerne er herrefolket - og andre dens slaver.
Selv i Adolfs SS så vi en bataljon muslimer iklædt fez med dødningehoved og SS-runer.
Adolf beundrede islam, og derfor er det ingen hemmelighed, at Haj Amin al-Husseini, den berømte muslimske leder af Palæstina under det britiske mandat i 1930'erne, havde et tæt samarbejde med Nazityskland.

I sine egne erindringer skriver al-Husseini: ”Vores grundlæggende betingelse for at samarbejde med Tyskland var at have frie hænder til at fjerne hver eneste jøde fra Palæstina og den arabiske verden. Jeg bad Hitler om en udtrykkelig tilladelse til at løse det jødiske problem på en måde, der passer til vores nationale og folkelige ambitioner.

Tænk lidt over det, hr. Giversen, og lyt nu ikke for meget til den røde presse DR nu engang er - og altid har været.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-05-18 01:30
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-18 10:18

Jeg så lidt af udsendelsen fra de røde lejesvende og heftede sig ved:

I Gaza har de kun El 4 timer om dagen.
Tænk på hvad det betyder i et så isoleret lille varmt område,
med køleskabe, frysere og manglende aircondition.

Jeg har besøgt Trumps golfbane i Californien, der var ingen restriktioner, men dyrt at spille.

Er det også Israel der bestemmer hvor meget strøm de må få i Gaza,
og mon Trump ved det?

Der er jo masser af energi i mellemøsten, så hvorfor skal de svede og beskydes??

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-18 14:14

Er det Israels ansvar, at palæstinenserne i Gazastriben bruger mere på raketter end på at opbygge egen elforsyning?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-05-18 14:30

Citat
Er det Israels ansvar, at palæstinenserne i Gazastriben bruger mere på raketter end på at opbygge egen elforsyning?
Hvilket er fuldstændig korrekt..

Fortalte DR Fake News så også, at Egypten også leverer strøm til striben? Men har har valgt at rationere strømmen - hvorfor mon..? Fordi hele området er styret af terrororganisationen Hamas.
Og,- at der ikke bliver fred før Hamas er udslettet fra jordens overflade.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-05-18 21:07

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-05-18 21:22

Selv tak Kaptajn, det var bare et spørgsmål, der måtte stilles.