/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
PLÆNERENS
Fra : vic200
Vist : 178 gange
300 point
Dato : 12-05-18 11:22

Hej alle kandu'er. Jeg mener engang at have læst der skulle findes noget plænerens som kan strøs ud på plænen. Det jag kan finde er kun det flyende som man skal gå runde og sprøjte på. det er et fandens arbejde når det er hele plænen. Findes det ikke mere eller hvad?
Har nogle evt. erfaring med det, hvis det stadig findes?
Jeg kan finde TRIM gødning som. samtidig skulle dræbe mælkebøtter samt andet ukrudt i plænen. Jeg ved ikke om det er sandt.
Den har lige fået kalk og jeg har købt 2 sække gødning til plænen, men det fjerner jo ikke alt det andet som ikke skal være der.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-18 15:24

prøv at søg efter plænerens granulat

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 14-05-18 08:29

"Vidunder midlet" - tvivler jeg på eksistere - og ifald det gør - virker det kun kortvarigt.

En varige løsning er at giv græsset bedre betingelser for at gro, end krudtet.

- Græsset kan lide blød jord - stik mælkebøtte røder over med spade - der samtidig løft jorden.
- Strø sand over plænen
- Brug lidt plænen gødning
- Klip plænen jævnligt/ugenligt
- Og lad det afklippede græs blive på plænen, så plænen selv kan så nyt græs, på bare pletter.
- ...

Annuller spørgsmålet
Fra : vic200

Dato : 20-05-18 07:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål