/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Løbebånd stopper ved elevation
Fra : Pytten1510
Vist : 206 gange
100 point
Dato : 10-05-18 10:18

Hej
Jeg har et Løbebånd som er begyndt at stoppe når jeg sætter elevation på.
Om det er 3 eller 12% så stopper det efter ca 7-10 min.
Jeg har prøvet at løsne/stramme båndet uden effekt. Det løber ikke skævt og er ikke flosset.
Det er et Tread Line

Kommentar
Fra : poten

Dato : 10-05-18 12:29

Så skal det vel bare repareres, eller udskiftes...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-18 20:15

Løbebånd skal smøres - men jeg kan ikke huske med hvad.

Det står i instruktionen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-18 21:02
Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 11-05-18 08:13

Det må jeg lige prøve.
Jeg har ikke en manual til båndet, da det er købt brugt.
Det ser ud som om det er silikone man sprayer under båndet ?
Jeg vender tilbage
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-05-18 13:56

Når det stopper erdet formentlig en termosikring i motoren som slår fra fordi den bliver for varm af belastningen. Chedk om rullerne l som båndet kører over glider let rundt uden støj. Der kan jo være et opslidt leje. Måsker er silikone godt for båndet, men jeg tror ikke på at smøring der hjælper , tværtimod.
Der kan også være støv og skidt i moteren luftkølekanaler. Renblæsning hjælper.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-18 19:06

Altså transor.
Inde på et hospitals fys afdeling var/er der adskillige løbebånd og de blev smurt af personalet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-18 19:54

Pytten1510 - Eleverer du mekanisk med et håndtag eller gøres det elektrisk.

De forreste "fødder" - hvad sker der når du bare hæver den med et par klodser under forreste ben.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-18 21:43

Løb baglæns...

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 21-05-18 18:49

Båndet er nu blevet smurt.
Samtidig afmonterede vi øverste "skærm". Det viste sig at den rulle båndet "triller" på, var faldet ned i den ene side.
Den er nu på plads.
Nu går der ca 20 min før det standser !! (før gik der max 10 min)
Båndet løber lidt skævt, selvom der er justeret maaaaange gange frem og tilbage.
Det er fortsat kun ved elevation at den stopper.
Elevationen foregår elektrisk.