/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Steam
Fra : Pytten1510
Vist : 267 gange
31 point
Dato : 06-05-18 21:40

Hej

Jeg skal til at installere steam + spil på en ny computer.
Den bliver leveret med en 240 gb SSD HD og 2*1 GB HDD.
Windows er installeret på SSD'en, C drevet.
For at "spare" på SSD drevet er det min tanke at lægge steam på D drevet (HDD), sammen med alle spillene. Men kan man det ? Og skal jeg stadig oprette en mappe med "bibliotek" for alle spillene ?
Ved ikke om jeg fik formuleret mig korrekt, men skriv endelig hvis jeg har forklaret mig forkert....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-18 21:53

Du vælger bare placering under install (hvis muligheden fremkommer), men det kan godt gå hen og blive noget rod senere hen, især når du rydder op på pc, så kan der hurtigt ryge nogle genveje.
Ved ikke om spillene kan lægges på andet drev - men igen med samme problem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-18 21:54

Og hastigheden bliver heller optimal.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 06-05-18 23:44

Betyder det at jeg skal installere steam på C (SSD) og spillene på D (HDD) for optimal hastighed og senere "oprydning" ?

Der er jo ikke plads på SSD'en til mange spil.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 31 point
Dato : 07-05-18 11:31

det var hvad jeg ville gøre.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 07-05-18 12:17

Tak for svaret mig-selv. Det er hermed vedtaget at det er sådan jeg gør

Kommentar
Fra : Ost3n

Dato : 06-08-18 11:47

Det enkelste svar er ja.

Når du skal installere steam, så skal du bare vælge dit D (HDD) drev. Så er du faktisk færdig.
Fordi når du fremover kommer til at installere spil gennem steam, vil de automatisk blive placeret på drevet d. Det er selvfølgelig med mindre du selv går ind og ændre på stien under indstillinger i steam.

Men installer du bare steam på dit d drev og så skulle resten være lige ud ad landevejen :)