/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
så græs på skråning
Fra : warrior
Vist : 258 gange
50 point
Dato : 01-05-18 02:52

Jeg er ved at rydde en skråning for mos og ukrudt, og vil gerne have sået noget nyt græs. Skråningen er ikke mere stejl end man lige kan gå op af den, ikke sand eller ler, men sort muldjord. Jeg er kommet i tvivl om nye græsfrø vil blive skyllet væk enten ved den bestående jord eller hvis jeg tilfører et lag frisk jord ovenpå. Har nogen ideer til hvordan?
Tak for svar

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-18 10:14

Min nabo har sået græs på en 30-35 grader stejl skråning og det gror uden problemer,
han plantede også et par buske, men de gik ud.

Andre her på vejen med stejlere skrænter hænger net ned over for at holde på jorden.

Selv har jeg nedrammet små stolper med et bræt bagved og plantet robuste stauder der.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-18 11:40

Når først græsset er oppe, vil det holde på jorden. Bedst hvis det ikke klippes for kort. Græsrøddernes udbredelse og dybde hænger sammen med græssets højde ,
I såperioden må du håbe på godt vejr, og ikke for heftig regn. Det hlælper at tromle efter såningen så frøene klemmes bedre fast i jorden . dækning med presenning indtil spiringen kommer frem , holder på varme og fugt, så det går hurtigere, holder også fuglene fra at æde frøene.
Så snart spirene er fremme fjernes presningen for at de kan få lys.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 10-05-18 16:03

Leopolds Rullegræs. Ring og spørg 25200014, og du får et godt råd. Dette er en form for "reklame" fordi han er min bror??. Men han giver dig et rigtigt svar uden at du skal købe noget af ham

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 10-05-18 16:10

Der skulle ikke være sat spørgsmålstegn om at han er min bror. Det er han!!

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 10-05-18 18:09

Tak for svaret transor.