/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fjerne klister efter stickers
Fra : nosunshine5
Vist : 297 gange
50 point
Dato : 30-04-18 21:46

jeg har nogen stickers/klistermærker der sidder på spejl og fliser på wc.

når jeg hiver dem af. Hvordan fjerner jeg bedst og mest skånsomt klisteret fra dem fra fliserne.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-04-18 21:54

Sprit/acetone

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-18 22:41

Eller rensebenzin hvis acetonen ikke virker. Hvad der er bedst, afhænger af klæbertypen.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 30-04-18 22:45

Lampeolie er super !!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 01-05-18 07:27

Hvis du varmer mærkerne med en hårtørrer/varmeblæser inden du forsigtigt hiver dem af, så undgår du at der er for meget klister tilbage.

Rens klister rester af med rensebenzin

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-05-18 08:42

Der findes faktisk en spray, der hedder "Etiket-fjerner" fra UNICAN (dansk).
Er det bedste jeg nogensinde har prøvet. Desværre tror jeg den kan være svær at finde, da det normalt kun sælges til firmaer. Jeg har aldrig set den i en detailhandelsbutik, men vil da ikke udelukke at den kan købes af private.

Ellers har jeg altid brugt en ½ renset benzin & ½ husholdningssprit blandning. Den er nu også meget effektiv, men "Etiket-fjerner" er altså en tand bedre.

Se evt. mere her: http://www.unican.dk/c-18-etiketfjerner-500-ml.html

MVH

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-18 10:52
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-05-18 21:38

Alm. Madolie: Majs-, oliven- ,raps-, vindruekerne- eller solsikkeolie ..er hip som hap.

Brug ca. en skefuld olie som fordeles ud over 'området' og gnub så med den 'grønne side' af en billig rengøringsvamp. Der skal bruges en smule knofedt og det kan godt være man skal gi' den en ekstra omgang med en ny svamp og lidt mere olie

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-05-18 18:01

Det lyder måske underligt, men Grape Sodavand var det middel vi anbefalede i farvehandlen i 70'erne.
Det skader ikke de materialer klistermærkerne har siddet på som forskellige kemikalier kan gøre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-05-18 19:08

tandpasta

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 30-05-18 20:04

Tak for svaret for_lækker.