/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kan man tillade sig det..?
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 329 gange
100 point
Dato : 30-04-18 21:32

Jeg blev opmærksom på flg.....

Kære brevkasse
Mit barn (2. klasse) skal til børnefødselsdag hos en muslimsk klassekammerat.
Kan jeg tillade mig at gøre opmærksom på at mit barn ikke spiser rituelt slagtet kød, og at jeg derfor ønsker at der enten bliver stillet svinekød eller vegetarmad til rådighed for mit barn?

Kan man virkelig som gæst tillade sig at forlange særretter..?

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 110 point
Dato : 30-04-18 21:53

JA SELVFØLGELIGT.

Det omvendte bliver jo praktiseret hver eneste dag.

M.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-18 22:46

Så vidt jeg ved er praktisk alt fjerkræ herhjemme slagtet efter muslimsk tradition. Om det også gælder kvæg ved jeg ikke.
Så hvis han kan spise kylling, klarer han vel også det hos muslimerne.
Det ville være uartigt at bede ham om svinekød.
Men du kan da sige at i er vegetarer, selv om barnet nok afslører sandheden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-04-18 23:20

Citat
Det ville være uartigt at bede ham om svinekød.

Helt enig. Det er kun muslimer der der kan være så uartigt, når det gælder det modsatte.
Tænk på børnehaver og andre steder, hvor menuen ændres, efter muslimernes forgodt befindende.
Citat
Så vidt jeg ved er praktisk alt fjerkræ herhjemme slagtet efter muslimsk tradition.

Her er et par udmærkede links, der kun kan forøge din viden om DANSKE slagtninger.

http://lf.dk/viden-om/foedevareproduktion/slagtning/kreaturslagteri
http://lf.dk/viden-om/foedevareproduktion/slagtning/kyllingeslagteri

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-05-18 10:29

Først vil jeg lige svare transor, som skriver:
Citat
Så hvis han kan spise kylling, klarer han vel også det hos muslimerne.

Spørgsmålet lød jo, at barnet ikke spiser rituelt slagtet kød.

Spørgsmålet blev jeg opmærksom på, da jeg scrollede lidt på Facebook. Jeg synes spørgsmålet er mere tankevækkende end som så. Som jeg læste de mange svar var der en del, som gav udtryk for, at den gode danske opdragelse jo forbød at forlange/kræve............... Jo tak, men burde den gode opdragelse så ikke være gensidig..? Det er vist ikke tilfældet.

Jeg - og resten af familien, spiser - ligesom spørgeren - heller ikke halal/rituelslagtet kød. Vi køber kød i de slagtehuse/slagtere, som ikke slagter - eller handler med halalslagtet kød.

Personligt er jeg meget betænkelig ved, at halalslagtet kød ikke er mærket, således, at danske forbrugere har mulighed for at vælge halalslagt fra.

Det er egentligt mærkelig, at ateisterne ikke råber mere op om muslimernes halalslagt. Ateisterne kører den ene kampagne efter den anden, som tordner imod Den Danske Folkekirke.
Den allersidste kristne bashing var, da den tidligere formand for ateisterne, Anders Stjernholm, nu medlem af Folketinget for Alternativet, bedre kendt som "Gøjlerpartiet" som synes, det er forfærdeligt at de unge mennesker -ganske frivilligt- lader sig konfirmere - og endvidere, ganske frivillig er medlemmer af Den Danske Folkekirke.

Man må spørge sig selv, hvad er ateisternes dagsorden...? Hvorfor hører man aldrig ateisterne udtale sig om omskæring af børn, burka, hovedtørklæde, halalkød, moskeer, Allah, og ja, halalslagtninger/rituelle slagtninger..?
Nå for helvede, nu fik jeg givet de få ateister der er, meget mere opmærksomhed end de burde ha´

Tilbage til halal/rituelslagtning.

Min opfordring skal lyde: Lad være med at købe halalslagtet kød, fordi du støtter inddirekte div. moskeer af den simple grund, slagterierne betaler gudved hvor mange millioner kroner for at blive halalcertificeret.
Onde tunger påstår, at en del af pengene går direkte til terror..? Om det passer, det ved jeg ikke og har ingen beviser.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-18 17:34

Da jeg var barn slagte de vi grisen ved at binde den og skære halsen over på den,
mon ikke det var halal, men før den tid, og vi spillede bold med blæren.

Hvis din søn ikke må spise det de serverer, lad ham blive hjemme.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-05-18 18:51

Kære svendgiversen, som minimum, når du deltager i en tråd, er, at du i det mindste sætter dig ind i emnet - i dette tilfælde, halalslagt. Sååeeee, når du skriver:
Citat
Da jeg var barn slagte de vi grisen ved at binde den og skære halsen over på den, mon ikke det var halal,
Nej, svendgiversen, det har intet, absolut intet med halalslagt at gøre.

Når du yderligere skriver:
Citat
Hvis din søn ikke må spise det de serverer, lad ham blive hjemme.
Har du igen misforstået. Hvis du læser indlægget igen vil du opdage at jeg skrev:
Citat
Spørgsmålet blev jeg opmærksom på, da jeg scrollede lidt på Facebook. Jeg synes spørgsmålet er mere tankevækkende end som så. Som jeg læste de mange svar var der en del, som gav udtryk for, at den gode danske opdragelse jo forbød at forlange/kræve............... Jo tak, men burde den gode opdragelse så ikke være gensidig..? Det er vist ikke tilfældet.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-05-18 07:01

https://da.wikipedia.org/wiki/Halal

Blot for at fortælle hvad halal er !!

Da svin ikke spises af hverken muslimer eller for den sags skyld, jøder, er der ikke noget behov for at fortælle om hallal-slagtning af svin !!

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-05-18 21:27

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-05-18 10:52

Selv tak.

Beskæmmende at se hvordan muslimerne, gang på gang kan tilside sætte dansk lovgivning, og leve efter deres egne "love" og ritualer.

Integration ???

M.