/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ulve igen
Fra : svendgiversen
Vist : 696 gange
155 point
Dato : 30-04-18 18:42

Hvordan kan man tilfældigt? filme at en ulv bliver skudt??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-04-18 19:38

Det kunne jeg også li`at vide. Det må være iscenesat, på èn eller anden måde. Det må være skytten, der har en film fotograf med. Det kan ikke være bonden med ploven. Ej heller skytten selv.

Men hvordan de har "inviteret" Ulven, til at komme lige i rette øjeblik, aner jeg ikke.

Meget mystisk. Manipulation ??

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-04-18 20:05

Hændelsesforløbet skulle udspille sig således.....
"Optagelserne viser også, at Steffen Troldtoft forsøgte at skræmme ulven væk ved at køre efter den med sin traktor og stadig var på marken, da en anden mand ankom og skød ulven. Politiet har efterfølgende sigtet en 66-årig mand fra lokalområdet for nedskydningen. Han er et nært familiemedlem til Steffen Troldtoft.

Den 66-årige nægter sig skyldig og har ikke ønsket at udtale sig om sagen."

Fra DR.

Om det er løgn og latin ved jeg desværre intet om. Men, jeg har en anelse om, at de dækker over hinanden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-04-18 21:07

ja, der er vist flere fordægtige ved ulve drabet ved Ulfborg, som mærkeligt nok skulle filmes?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-04-18 21:40

Det hele ser jo ud som instrueret film. Kunne godt være en scene fra en Morten Korch film.

Bortset fra de nok ikke havde syv furede plove dengang.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-05-18 08:43

Det kan selvfølgeligt være en vildtkamera, der har fanget optrinet.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-18 10:59

Citat
vildtkamera, der har fanget optrinet

Næppe, da der er bevægelse på klippet

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-04-30-ulveven-forarget-efter-drab-paa-ulv-video-indgaar-i-efterforskning

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-05-18 10:54

Ulveluskere, der bruger døgnets 24 timer på at rakke land og rige rundt og finde spor efter ulve og ligger på lur alle tænkelige og utænkelige steder for at filme ulvene.

Her fik de så bare fuld valuta for pengene.

"Han skød den kraftedme" hører man den ene ulvelusker sige til den anden i slutningen af filmen. Og SÅ ringede de til politiet.

Og set-up for ulvenedskydning:

Lille Hr Troldtoft kører rundt på sin mark i sin store traktor. Men noget kommer i vejen, nemlig en ulv, og han er bange for den ulv, for den reagerer særdeles atypisk for hvad vi ellers tudes ørerne fulde af om ulve.

Den er ikke bange for hverken traktor eller mand, og den forhindrer derfor Troldtoft i at udføre sit markarbejde, da det fordrer han skal ud og stå ansigt til ansigt med en stor styg ulv.

Hvad gør han så.....han har sgu da stadig mobilos i hånden: ...ring ring..."Fa-ar, hvem er bange for den store stygge ulv.....det er din lille Troldedreng...HJÆLP..."

Og straks efter er Daddy på pletten i sin store firehjulstrækker, og med skyderen og BUM!!!! "Han skød den kraftedme"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-18 11:15

Nå sikker? Er det far og søn??

Så må faderen jo straffes hårdt for at beskytte sin søn, mod en ikke aggressiv ung hunulv.

Jeg har ikke noget mod ulve, men de hører ikke hjemme i Danmark,
hvor vore børnebørn tidligere trygt kunne færdes i skove og enge...

Er der iøvrigt nogen der har set en bestialsk flænsning af en hel fåreflok
af ulve ligesyd for her i Tyskland??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-05-18 11:52

Citat
Er der iøvrigt nogen der har set en bestialsk flænsning af en hel fåreflok
af ulve ligesyd for her i Tyskland??

Jeg har. (Nok + mange andre). VANVITTIG.

Iøvrigt undrer det mig, at man aldrig hører om problemet fra Polen. Er der ikke noget med, de har EU`s største koncentration af Ulve ??

Måske fordi det er et stort land, med store arealer af skove.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-18 16:11

Sidste nyt, den nye minister vil ikke skyde ulve, men han vil beskytte truede, hvordan?

I Polen har de masser af ulve, men også masser af skyde skjul, ved hver skov.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-05-18 21:36

Citat
Nå sikker? Er det far og søn??

Ja, det er det.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 03-05-18 09:50

Håber de ryger i spjældet....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-05-18 11:39

Citat
Håber de ryger i spjældet...

Det tror jeg så ikke du skal regne med

Den ulv har udvist en adfærd, der putter den i kategorien problemulv, og de kan reguleres.

Han får allerhøjest en bøde for ikke at have fået tilladelsen først

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-05-18 12:46

Ren logik:
Citat
»Den er og bliver et rovdyr. Jo højere ulvebestanden bliver i et område, jo højere er risikoen for, at de også angriber et menneske, som er ude at gå tur med små børn,« udtaler borgmesteren til TV 2.

Herfra:
https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE10578736/paedagoger-er-blevet-udstyret-med-peberspray-efter-flere-ulvebesoeg-i-tysk-by/?ref=eblistermest

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-05-18 17:06

Måske skulle man finde noget mere langtrækkende en peberspray?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-05-18 16:41

Ulvedrabet: Det skete der i timerne før og efter nedskydningen
I timerne op til ulvedrabet sad to venner og observerede ulve. Ved en tilfældighed fangede de nedskydningen og manden med riflen på kamera.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ulvedrabet-det-skete-der-i-timerne-foer-og-efter-nedskydningen

Ren uhygge med de ulve

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-09-10-norske-boender-advarer-danmark-boern-risikerer-at-blive-aedt-af-ulve

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/20346833

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-05-18 07:13

Hysteriet omkring ulvene i den danske natur, kender snart ingen grænser !!!
Vedkommende idioter, der står får nedskydningen af ulven for åbne kameraer, skal fratages jagttegn, våben og bilen, hvorfra skuddene er faldet, skal konfiskeres. Begge personer skal have kæmpe bøder for at nedskyde en fredet dyreart og samtidig have "en hilsen" for at skyde fra et åbent bilvindue .

ØV4

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-18 17:19

Stor uenighed om ulve i Danmark,
selv mener jeg at vi og vore børne børn skal kunne færdes trykt i naturen,
afventer udspil fra den nye minister...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-18 20:31

Citat
afventer udspil fra den nye minister...
Jacob Ellemann, som den nye minister hedder, kan hverken gøre fra eller til da ulven er fredet på EU-niveau via habitatdirektivet.

Sååååååeeee, hvis Ellemann skal indføre jagt eller regulering på ulven skal han lige søge tilladelse fra Juncker & Co.

Desværre, dansken er ikke herre i eget hus.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-18 21:11

>dansken er ikke herre i eget hus

Det må vi da lave om på...

Hvad gør Vi og nu Elleman??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-18 21:48

Citat
Hvad gør Vi og nu Elleman??
"Vi" kan intet gøre, - og Ellemann er nok - sammen med sin far Uffe Ellemann, de danskere, der er mest EU-liderlige.
Men tænk over det næste gang du står i en stemmeboks.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-05-18 10:58

Prøv at tænke på, hvor mange ulykker og andet djævelskab vore biler laver ! Eller skovflåten, Eller hugormene !! Eller eller ...!!!
Prøv nu at tænke som voksne mennesker - vi er efterhånden kommet dertil, at blot man får en splint i en finger, skal man have krisehjælp og hospitalsbehandling.
Livet er sgu' farligt, men prøv dog at få det bedste ud af det, uden at tænke: hvis nu dit og dat ???

Livet er dejligt - lev det dog for he.......... !!!

ØV4

Endnu en dejlig sommerdag

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-05-18 11:40

Vist lidt misforstået, vi kan jo ikke undvære bilerne, men vi kan sagtens undvære ulvene.

Lille Lars holdt en god for EU tale, og han fremhævede
alle de gode tiltag med dansk indflydelse, men han glemte ulvene.

Vist den sidste smukke sommerdag i denne periode?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-05-18 20:13

Citat
Lille Lars holdt en god for EU tale, og han fremhævede
alle de gode tiltag med dansk indflydelse, men han glemte ulvene.
Nej, det gjorde han næppe. Han skulle bare ikke ha' klinket noget som helst.

Formanden for "Ulvens udryddelse" måtte trække sig som formand for foreningen, idet han modtog dødstrusler.
Ulven er enormt populær i Danmark.

Jeg personlig, har intet imod ulven. Jeg synes, det er godt at ulven kan rydde op i det skravl der er blandt råvildt, dåvildt og kronhjorte. Modsat den tobenede jæger, går ulven ikke efter det vildt med det flotteste trofæ. Ulveflokken skal bare ha' noget at æde.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-05-18 08:04

Bravo kære Tommy - helt enig !!

Til Svend vil jeg gerne spørge: Hvad med skovflåterne - det er jo ikke kun i skovene de florerer ??
Hugormene ?? Hvepsene ?? Listen er lang !

Lad nu være med at tage sorgerne på forskud - det bliver sommer når tiden er til det !!!

ØV4

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 155 point
Dato : 10-05-18 11:32

Citat
Prøv at tænke på, hvor mange ulykker og andet djævelskab vore biler laver ! dit citat her

Citat
Hvad med skovflåterne - det er jo ikke kun i skovene de florerer ??
Hugormene ?? Hvepsene ?? Listen er lang !

Ja, listen er lang

Men at forsøge at inddrage andre problemstillinger i en debat, i stedet for at forholde sig til det aktuelle emne, er en overspringshandling for at slippe for at tage stilling til den eksakte problemstilling, nemlig:

Hvad gør vi med ulvene? Skal vi i det hele taget have dem i landet

Er det rimeligt, at tyskerne skal bestemme hvordan vi løser problemer i DK

Er det rimeligt, at vore politikere har solgt DK's egen mening og mulighed for handling til Tyskland

Skal den del af befolkningen, der ikke er i risiko for at komme i nærkontakt med ulvene, have lov at sidde og være pro-ulve og nedgøre dem, for hvem det er et stort problem,
dem som ikke tør lade deres børn eller sig selv færdes ude, som får skambidt og aflivet hus- og kæledyr?

Er de mennesker, der truer ulvemodstandere med død og ødelæggelse, saglige i ulvedebatten eller er de i virkeligheden værre end ulvemodstanderne
[B]Hvorfor er det nødvendigt, at Naturstyrelsen m.fl. udsender anvisninger: "Sådan forholder du dig hvis du møder en ulv der ikke flygter", når vi samtidig forsøges bildt ind, at ulve er fredeligere end en 15 år gammel dværgpincher der er både døv og blind

ALLE ANDRE RISIKOFYLDTE OG FARLIGE TING MENNESKER KAN UDSÆTTES FOR ER KOMPLET IRRELEVANTE I ULVEDEBATTEN!!!

Så er der dem dør ønsker en hel masse grimt for Troldtoft Senior, lige fra inddragelse af jagttegn, konfiskation af hans ejendele, at hans røv må klø og hans arme være for korte, at han selv burde skydes en kugle for panden o.s.v......

Jeg synes sgu han burde have en præmie.

Ikke så meget fordi han skød ulven, for det er der sgu så mange andre der ville gøre, måske allerede har gjort

Men fordi, hvor de fleste ville gøre det uden vidner og lade være at prale med det, så var han kold i røven og trykkede på aftrækkeren da lejligheden bød sig, og på den måde forhindrede i hvert fald den ulv i at etablere en ny ulvefamilie til fare for dyr og mennesker!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-05-18 12:46

Dova.

Min stilling til ulvene er klar: Der er plads til dem, men under forudsætning af, at der bliver åbnet mulighed for jagttid på dem. Desuden er de fredede i hele EU og fredede dyr bliver man straffet for at skyde og det er helt på sin plads. Hvis ikke man har respekt for lovgivningen, j aså svømmer alt !!
Det er sørgeligt for de mennesker hvis dyr bliver slået ihjel af ulve, men det er altså ejernes ansvar at passe på deres dyr, evt. med hunde og eller hyrder !
Dit syn på de ulovligheder der er begået i forbindelse med nedskydningen af ulven, siger desværre alt om dig.

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-05-18 14:37

Tak for svaret dova.