/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
varme sæder
Fra : ejgild01
Vist : 156 gange
100 point
Dato : 30-04-18 08:32

Jeg har fået nogen løse varmesæder til bilen så jeg efterlyser en måde at sætte dem til cigartænderen hvor de slår fra når man slukker tændingen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-18 17:45

Tilslut det kørelysets sikring eller andet der kun har strøm når nøglen er drejet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-18 22:49

I de fleste biler slår spændingen fra i cigartænderen når tændingen ikke er til. Check om det ikke også er sådan i din bil.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-18 11:32

Inden du sætter dem i cigartænderen , ser du hvor stor effekt de har. Hvis de tilsammen er over ca. 100 W kan dert cvære et problem med cigartænderen . Uanset hvor stor sikringen er tåler cigartændere i længden ikke større belastning. Det hænger sammen med dårligt kontakttryk så den bliver for varm og ødelægges.
desværre sælges der udstyr til cigartænderstik, som tager en for stor strøm.