/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Græsså med spreder
Fra : warrior
Vist : 321 gange
50 point
Dato : 28-04-18 12:32

Jeg har fået en gardena 432 såmaskine og skal have sået noget turfline hvor en kg rækker til 50kvm, altså 20 g pr. kvm. Spørgsmålet går på om man skal så på begge leder af arealet,( som man gør hvis man spreder med hånden) således at mængden kun er på 10g/kvm pr retning eller man kan nøjes med en retning 20g/kvm.
Tak for svar

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-18 20:44

Det er ligegyldig om du sår ensrettet eller på kryds,
bare der er græs frø nok på arealet og de har vand og vægts betingelser.

Selv strør vi ud med hånden uden problemer og det gror bare.

En sædemand gik ud at så og strøede ud med begge hænder....

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 01-05-18 02:42

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-18 10:34

Selv tak