/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken batt. klipper skal jeg ikke købe
Fra : Eyvind
Vist : 262 gange
500 point
Dato : 22-04-18 18:56

Hvilken batt. klipper skal jeg ikke købe.
Jeg bliver nød til at købe en plæneklipper, og den skal være med batteri og opsamler.
Jeg kunne ellers godtænke mig en robot fidus, men vi har nedfaldne grene fra birketræ og det kan den nok ikke klare.

Så hvilken batt klipper skal jeg ikke købe eller hvilken er god.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 510 point
Dato : 22-04-18 19:29

Jeg har en Bosch - med 2 batterier - og den fungerer godt.

Men husk de ikke er selvkørende, men til gengæld vejer den ikke ret meget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-04-18 19:43

Jeg har også en Bosch, kun med et batteri, den fungerer fint,
og så kan jeg holde pause, mens den lader op.

Min nabo har en robot, den bedste svenske, vist Huskvarna, den fungerer også fint,
men så skal du have haven hegnet ind med el signal...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-04-18 07:04

Også en Bosch her, den har fejret 10-års jubilæum med det samme batteri, virker stadig fint.

Konen har en lidt større Bosch model i sommerhuset, med to batterier, den er kun 2-3 år gammel, og kværner vores meget kraftige vildmarksgræs

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-18 11:12

vagnr - hvad hedder den sommerhusklipper ud over Bosch.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-04-18 12:22
Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-18 18:36

Tak for svaret Bille1948. Det ser ud til at blive Bosch,

Også tak til VagnR for Bosch forslaget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-18 10:58

Tja det endte med at nærrigbuksen gik hen til jemogfix og købte en
Garden plæneklipper akku - 850W
40V Li-ion. Til græsplæner på 291-583 m². Klippebredde på 43 cm.
Med lader og 2 batt 1900 kr.

Så må jeg se hvor længe den holder.