/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sædeovertræk.
Fra : omahexen
Vist : 243 gange
200 point
Dato : 21-04-18 09:06

Overvejer at anskaffe overtræk til forsæderne,men er lidt i tvivl om,hvad man skal købe,lammeskind er jo behageligt at sidde på,men er lidt i tvivl om,om det vil skride på sædet.Har set,at der findes overtræk,som er ret billige,men er de noget værd ?

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 200 point
Dato : 21-04-18 11:21

Nu skal jeg fortælle om min erfaring med sædeovertræk.
Da jeg for nogle år siden handlede med biler, og fik biler ind med sædeovertræk, var sæderne faktisk ødelagte, og det ville skyldes at man ikke jævnligt tog overtrækket af og rensede det, -det opsamler støv og sågar sand, som presses gennem betrækket og så slider på de originale sæder. Det er bedre at støvsuge og rengøre originalsæderne.
Jeg vil anbefale at vente med at installere overtræk, til originalsæderne er slidte eller for grimme til at bekoste en rensning/reparation.
Undskyld, det var jo ikke lige dette du bad om.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-04-18 11:39

Jeg har et billigt fra Lidl og er egentlig godt tilfreds bortset fra at de er svære at tilpasse med elastikkerne, så er der meget ind og ud bilen, skal du regne med at rette på overtrækket engang imellem.
Lammeskind burde ikke glide, ellers kan du bruge noget ´anti glid´ spray på bagsiden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-04-18 20:39

Husk, hvis du har airbags i sæderyglænet, så skal du selvfølgelig have et overtræk der er beregnet til det!

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 24-04-18 19:36

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-04-18 19:58

Selv tak.