/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Worx Landroid robotplænekl vil ikke køre
Fra : Hijklm
Vist : 4545 gange
200 point
Dato : 20-04-18 21:01

Jeg fik sidste år en Worx robotplæneklipper og den har kørt fint.
Det gjorde den også en uges tid i år, men nu vil den ikke køre.
Den siger udenfor arbejdsområde og lampen på basen lyser grønt.
Har byttet ledningerne uden at det ændrer noget.
Tjekket at der ikke er revet noget over.
Kan ikke google mig til en løsning - kan I hjælpe??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-04-18 22:41

Har du prøvet at slukke den helt (på nøgleafbryderen??) i en 10 min. tid, og sætte den på midten af græsplænen og så starte den op igen
Har du wi-fi på ??
Har du på noget tidspunkt opdateret softwaren ??
Hvordan styrer du den?? Tastatur, tablet eller mobiltlf. ???
Lidt flere oplysninger vil hjælpe.

Har selv en worx

MVH

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 21-04-18 11:41

Det er modellen uden wifi.
Jeg har slukket strømmen i et kvarter - ingen effekt.
Én gang bippede den pludselig mange gange (kort efter den var programsat til at køre) og skrev 'scheduler cut request - press start', hvorefter jeg trykkede start og den begyndte at køre. Normalt er menuen på dansk.
Men var nødt til at stoppe den manuelt, fordi der lå værktøj i vejen, og derefter var problemet det samme igen.
Den har ikke gjort dette siden og jeg har forsøgt at ændre tidsplanen så den måske ville sige det samme igen, men det er ikke lykkedes.
Den lyser stadig grøn - også selvom jeg bytter kablerne i basen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-04-18 11:53

Citat
Har du på noget tidspunkt opdateret softwaren ??

Det svarer du ikke på, så jeg går ud fra, at det har du ikke. Der er kommet mange opdateringer det seneste år. Du kan downloade nyeste software på Works hjemmeside, og ligeledes se hvordan du gør det.
Jeg har et par gange, stødt ind i lidt af samme problem som du har, hvor jeg har opdateret softwaren manuelt. Min er på wi-fi, og skulle selv opdatere hele tiden, men den gør det ikke altid.
Works kom bla. med en opdatering sidste år, hvor de lukkede for yderligere opdateringer via wi-fi. Det var naturligvis en fejl, men så måtte man ligge et nyt program ind i den med en USB-stick.

Hver gang jeg har opdateret den, har den derefter kørt upåklageligt, selvom den havde nogle mærkelige fejl, som man ikke kunne læse om.

Så prøv lige at opdatere den engang, og se hvad der sker.

MVH

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 21-04-18 14:11

Så er den opdateret - det ændrede intet.
Og jeg styrer den ikke fra noget andet end maskinen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-04-18 15:19

Hvad skriver den ??

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 21-04-18 15:27

Udenfor arbejdsområde. Og det uanset hvor jeg placerer den.

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 21-04-18 15:50

Hmm, nu blinker den grønne lampe pludselig....
Hvordan finder man ud af hvor der er et brud på linen?
Har set andre modeller der kunne noget med en AM-radio og så en bestemt kanal, men har ikke fundet noget med Worx.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-04-18 17:46

Nu har jeg prøvet at finde min boundry wire med en transistorradio. Det kan godt lade sig gøre.
Indstil radioen Ca. fra 1500 til 1600 kHz (AM). Når jeg ligger antennen ned på græsset, kan man tydeligt høre om man er i nærheden af tråden. Der lyder en "brummen" når man er i nærheden af tråden. Hvis jeg slukker for dockingstationen, ophører "brumme" lyden.
Du må på jagt efter en dårlig forbindelse, eller et brud på tråden.
Det kan godt være at man må afmontere den ene ende af tråden, ellers er jeg ikke sikker på man finder et brud, da den jo ligger i ring.

MVH

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 23-04-18 19:22

Nu har jeg forsøgt med en radio. Kan også høre en brummen, men synes den er hele vejen rundt - også selvom jeg piller et af kablerne ud.
Ved sgu ikke hvad der er galt....

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 24-04-18 22:04

Prøvede med radioen igen og fandt fejlen.
Worx support havde forresten foreslået, at jeg trykkede 2 for at få overblik over sensorerne og kørte den over kablet. Hvis sensorerne skiftede, så ville det være basen den var gal med. Det gjorde de ikke, så dermed var der brud på kablet.
Det viste sig at være en samling, som en mælkebøtte havde skubbet til under jorden. Ikke så kablet var røget ud, men nok til at der ikke var forbindelse.
Tusind tak for de mange gode input - du får alle pointene.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-04-18 23:37

Godt den virker igen.