/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Støj fra gearkassen
Fra : Benja34
Vist : 185 gange
65 point
Dato : 20-04-18 13:08

Hej

Har en Suzuki Ignis 2007 der nu støjer ret voldsomt når jeg slipper kobling (trykker pedalen ind) ... så går ud fra det er Udrykkerlejen der skal skiftes er der andet der skal skiftes imens kassen er adskilt ... tænker styrelejen , har snakket med to forskelig mekaniker som siger de skal bruge ca 8 timer på jobbet (4 timer til at skilt den ad og 4 timer for at samle det hele igen) har desuden fået at vide fra to privat der selv kan skift lejen som samtidig siger at operation ikke er så omfattende og tager bestemt ikke 8 timer hvis det bare er udrykkerlejen .... nogen der har erfaring med det ?

Gearkassen/gearskift fungere ellers som den skal og olien er tjekket efter...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-18 15:13
Kommentar
Fra : edison

Dato : 21-04-18 08:43

når gearkassen er pillet af, så ville jeg sætte en ny koppling på samtidigt, det koster lidt, men det er det vær.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-04-18 13:10

Som kontrol kan du spørge et varemærkeværksted. De har sikkert standardtid for den slags, men mekanikkernepå akkord, kan gøre det hurtigere. Men så bliver det ikke altid perfekt, og det er ikke sikkert at alle skruer kommer i igen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-04-18 13:12

Slidt udrykkerleje og slidt styreleje har med kørestil at gøre. Hvis man holder stille for rødt lys, eller andet med bilen i gear og koblingen trykket ned, så slides de dele hurtigt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-04-18 13:13

Slidt udrykkerleje og slidt styreleje har med kørestil at gøre. Hvis man holder stille for rødt lys, eller andet med bilen i gear og koblingen trykket ned, så slides de dele hurtigt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-04-18 15:02

Almindelige mekanikere går ud fra Autodata/ andet = 2,7 time.
https://imgur.com/a/Y3zf9cV

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-04-18 15:03

Sorry, det var kun 2½ time.