/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
? Lægetjek
Fra : mig-selv
Vist : 319 gange
100 point
Dato : 19-04-18 20:52

Hvor tit får du det? jeg er rimelig gammel, men heller ikke så gammel..

Mit var for 10 år siden og pr mail/ brevkasse.

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-18 21:21

en gang årligt og det er med det hele.... dvs blodprøver, hjertekardiogram, blodtryk og lægeundersøgelse

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-04-18 22:00

Jeg er ikke interesseret i flere undersøgelser, hos lægen. Synes de allerede har fundet nok.
Siden 2014 har jeg på Aalborg Universitetshospital, fået konstateret følgende:

Kronisk lymfatisk leukæmi
Waldenstrøms makroglobulinæmi
Spinalstenose
Knogleskørhed (osteoporose)
Slidgigt

Så nu har jeg ikke brug for de finder mere.

M.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 20-04-18 07:36

Jeg har højt og helligt lovet min læge, at han vil være den første, der får at vide hvis jeg synes, at der er noget galt med kadaveret. Han havde forinden fortalt, at resultatet af undersøgelsen vil blive brugt i diverse lægefaglige statistikker.
Som Churchill sagde: Jeg stoler kun på en statistik, som jeg selv har været med til at forfalske

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 20-04-18 09:07

Indtag noget cannabisolie - det er både helbredende og forebyggende for mange skavanker.
Det er ikke noget mirakelmedicin, men hvis det ikke gavner, skader det heller ikke.
Tag det om aftenen hvis det indeholder THC, så er der ingen påvirkning om morgenen, men nok lidt målbart i blodet, så må hver enkelt selv tage sine forholdsregler.
Lægetjek for personer oppe i årene: Der kan ske forandringer ret hurtigt - så hvert år, eller efter aftale med lægen.
Selv glemmer jeg det, så det bliver vist mellem 2 og 4 år - men NU vil jeg altså også snart igen.
Et tjek koster kun lidt i forhold til behandling af fremskreden sygdom.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-04-18 19:56

I dagens Danmark, hvor man skal indsende skideprøver, røntgenfotograferes jævnligt hos tandlægen, aflevere div blodprøver hos lægen, tjekkes for alt mellem himmel og jord. Hvor næsten 90% af alle skoleelever har en eller anden form for diagnose, er det gået hen og blevet til; "Sålænge det ikke er bevist du er rask, er du syg." Fuck my ass, altså.

Når så endelig, der er nogen der syge - se på alle de stakkels mennesker, hvor lægen har erklæret dem ikke egnet til job pga bevægeapparatet er kollapset, bliver pågældende jagtet rundt med arbejdsprøvninger for at se, om der dog ikke kan klemmes 5 min arbejde ud ad den syge person. .......

Hvem lavede nu den lov..?
Helle Thorning, Magrethe Vestager, og tilsidst,- men ikke mindst, den daværende arbejdsminister Mette Frederiksen - nu statsministerkandidat.

Jeg bliver squ så harm.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-04-18 15:11

Citat
Hvem lavede nu den lov..?
Helle Thorning, Magrethe Vestager, og tilsidst,- men ikke mindst, den daværende arbejdsminister Mette Frederiksen - nu statsministerkandidat.

Jeg bliver squ så harm.

Den kan også få mig op i det røde felt.
Så en person i en tv udsendelse hvor der efter års renderi mellem ? myndighederne, som alle var enige om at manden ´var sgu syg´ endelig fik sin pension, og en måned eller 2 efter var han død, men han skulle hele turen igennem = føj for den.

Citat
hvor man skal indsende skideprøver,

Den slags kan du afmelde ved det offentlige.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 21-04-18 20:38

Tak for svaret for_lækker.