/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Udvalgt offer
Fra : svendgiversen
Vist : 523 gange
140 point
Dato : 16-04-18 19:04

Jeg er blevet udtrukket som ekstra skatte undersøgelses person tilbage fra 2016.

Jeg skal dokumentere min tyske rente indtægt efter min afdøde kone,
og det har jeg heldigvis papirer på. I 16 fik jeg det stadig på papir, men ikke i 17.

Og så et håndværker fradrag på kun 3.500 kr,
jeg har fundet de 3000 kr, men ikke et pår småbeløb,
et stoppet toilet og manglende vand på vort naturgas anlæg,
som jeg ikke længere har dokumentation for.

Men når der svindles for milliarder, af rige spekulanter,
er det så skats opgave at forfølge en uskyldig pensionist på den måde?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-04-18 19:08

Det mener de jo helt sikkert det er - det er jo så nemt...

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 16-04-18 19:39

Du betaler fohåbentlig ikke skat af den pension !

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-04-18 20:49

Jeg betaler nu dansk skat af min tyske enkepension, men det er ikke problemet,

Jeg synes Skat skulle bore mere i de store snydere,
end i min samlevers stoppede toilet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-04-18 20:50

Jeg ved ikke hvilken kriterie de arbejder efter. Tilsyneladende ikke efter størrelse af økonomier.
Jeg har nemlig også prøvet at være udtaget, til nærmere "efterforskning".
Og min/vores "omsætning", er ikke specielt stort. Men det endte med vi fandt nogle små fradrag, jeg havde overset.

Tror måske de bruger "Den flaskehalsen peger på".

Men de har alligevel krasset 1. mia. hjem. Så kan der blive til èn ekstra F-35 fly.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-18 22:24

De små ´syndere´ er som regel bange og betaler - de store trækker sagerne i langdrag og gennem retsager.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-18 10:53

Hele 36 kr. i frimærker og trods det, nul service fra Post Nord.

Jeg måtte selv veje brevet, aflæse beløbet på en liste og købe frimærker i brugsen,
sætte dem på og komme brevet i postkassen.

Med denne service og stigende forsendelses priser graver de deres egen grav.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-04-18 11:32

Citat
Med denne service og stigende forsendelses priser graver de deres egen grav.

Er spændt på, hvor længe svenskerne vil blive ved med at "poste" penge i det danske postvæsen.

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 17-04-18 21:03

Jeg er også lidt spændt på hvad dette har med sagen at gøre

Citat
Hele 36 kr. i frimærker og trods det, nul service fra Post Nord.

Jeg måtte selv veje brevet, aflæse beløbet på en liste og købe frimærker i brugsen,
sætte dem på og komme brevet i postkassen.

Med denne service og stigende forsendelses priser graver de deres egen grav.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-04-18 19:58

Ja det var et sidespring, harm over en Post Nord åger porto uden service.

Jeg har her en uge efter at jeg har sendt de bilag jeg havde
ikke hørt fra min udtrukne 2016 skattte opgørelse.

Har nu betalt restskat for 2017, håber det rækker?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 140 point
Dato : 23-04-18 20:05

Der kan gå måneder

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-18 16:09

Skat har nulstillet mit håndværker fradrag, ikke energibesparende ok.
Så jeg får nok en efterbetaling?

Endnu ingen information om min tyske enkepension??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-18 21:46

Send brevet som en pakke.............billigere og pakken kommer frem endda med bil en gang i mellem.
Se priser her (ej reklame) www.guloggratis.dk

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-18 21:14

Tak for svaret Bille1948.

Ja

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-05-18 21:46

Tak for point