/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB ikke genkendt
Fra : ThomasCSR
Vist : 315 gange
100 point
Dato : 15-04-18 11:59

Jeg har desværre været nødt til at nedgradere Windows til 7'eren.
Jeg har en USB-stik, som fint virkede, da jeg kørte Win 10, men nu sker der intet, når jeg sætter den i. Den virker fint på min anden maskine (der kører win10). Stikket fejler altså ikke noget.
Men hvorfor kan det ikke ses af Windows 7, og hvordan finder Windows ud af at hente en driver til en enhed?
Nå, det kan den så heller ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-18 12:03

Du skal nok prøve at installere driverne hos computer fabrikanten.
Eller lægge win 8/8.1 ind, og håbe på drivere.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-04-18 12:09

Du kører sikkert stadig med drivere til Windows 10 som naturligvis ikke fungere under Windows 7.

Prøv at gå ind på producenten af din PC/motherboard's hjemmeside og se om du kan finde drivere til Windows 7 der. Det er sikkert motherboard driverne du skal kigge efter, de ligger sikkert som een samlet pakke som du blot installere. Der kommer sikkert advarsler om at der allerede ligger nyere drivere på maskinen, i så fald må du prøve at omgå dette.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-04-18 12:28

Der kan vel ikke ligge drivere fra win 10, når dusken er formateret inden Win 7 blev lagt i.
Alle drivere er opdaterede.
Win8...... nah??

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-04-18 12:31

Det er temmelig sikker ikke et driverproblem, da alle øvrige USB-stik og eksterne diske, jeg har, fint genkebdes.
Det er forresten en HP Elitebook 8760w

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-04-18 13:14

Jeg har samme problem med min stationere 7'' men tror at min fejl er defekt usb indgang.
Flytter jeg rundt på tilslutningerne virker det - nogle gange - især hvis der lige har været noget indsat der virker OG de er fjernet med sikker fjernelse.

Jeg har før brugt dette program med held, se billederne = søg efter hardware:
http://mt-naka.com/hotswap/index_enu.htm

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-18 13:22

Har du geninstalleret Windows 7 fra maskinens recovery partition/funktion?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-04-18 13:38

Citat
Men hvorfor kan det ikke ses af Windows 7

På min får jeg beskeden at enheden ikke blev genkendt - til tider også med en melding om for højt strømforbrug og enheden kan arbejde hurtigere.

Prøv et se i enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-04-18 13:39

Hvis du har en USB HUB, så prøv at sæt den imellem.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-04-18 13:43

Citat
IHar du geninstalleret Windows 7 fra maskinens recovery partition/funktion?

Nej, fra Windows 7 installationskive.
Citat
På min får jeg beskeden at enheden ikke blev genkend

Det er det, der undrer mig. Der er ingen reaktion.
Jeg ser ingen fejl i enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-04-18 13:45

En USB - hub var værd at prøve. Jeg har nu ikke nogen, men det kan være, jeg kan låne en.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-04-18 13:53

Bor du i det Nordlige DK har jeg en du gerne må få, den giver dog de ovennævnte problemer, men ikke altid.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-04-18 14:00

Medmindre at du har fjernet den så er jeg ret sikker på at der ligger en såkaldt recovery partition med en Windows 7 som er skræddersyet til din maskine med alle de rigtige drivere installeret. Medmindre at du allerede har installeret alt for meget på maskinen så vil jeg stærkt anbefale dig at bruge den. Normalt kan man få adgang til denne partition ved at trykke på F11-tasten i starten når man tænder for maskinen. Alternativt kan du trykke på ESC-tasten i starten og selv vælge recovery partitionen.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-04-18 21:14

Recovery Partition indeholder en Windows 10, så den kan ikke bruges til noget.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-04-18 23:43

Citat
Recovery Partition indeholder en Windows 10, så den kan ikke bruges til noget.

Pokkers. Jeg havde ellers lige set en beskrivelse af din maskine hvor der stod at den kom med Windows 7. Men det har åbenbart været en gammel beskrivelse.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-04-18 23:48

Den blev købt brugt hos Referb med win 10.Den har sikkert haft en Win 7 oprindeligt.
Ærgerligt, at HP ikke gider opdatere den. Den er dejlig hurtig.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-04-18 10:40

Jammen, har du undersøgt om det rent faktisk er Windows 10 der ligger i recovery partitionen og ikke Windows 7? For recovery partitionen er beregnet til at sætte maskinen helt tilbage til sådan som den var da den oprindeligt blev købt, altså med de oprindelige styresystem.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-04-18 10:56

sæt det stick i en maskine der kan se den, og formatere sticket. under formatering vælg gendan enhedens standard instilinger

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-04-18 11:51

Stikket er nyformateret med standardindstillinger.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-04-18 14:40
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-04-18 15:25

Jeps, det værktøj er også prøvet.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-04-18 16:23

Citat
Jeps, det værktøj er også prøvet.

Når jeg læser dit spørgsmål igen er der noget jeg lige vil være helt sikker på:

Er det stikket på selve computeren eller er det noget som du sætter i den som ikke virker? Og i så fald, hvad er det du ikke kan få til at virke?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-04-18 17:21

Det er et 4 Gb USB storagestik, der ikke genkendes.
Det er egentlig ligegyldigt, for jeg kan bare smide det ud. Det er mest fordi, jeg undrer mig over, at det ikke virker.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-04-18 17:48

OK.

Og jeg går ud fra at du også har været inde og installere motherboard og USB-drivere fra der hvor Edison linker til. Hvordan ser det ud i Enhedshåndtering? Er der nogen gule udråbstegn?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-18 19:29

Hvis din win 7 maskine kører med FAT 32 - kan den ikke læse NTFS som nyere computere formaterer med.

På en maskine som kan læse din memorystick.
højreklik på usb dimsen og vælg egenskaber
Nu kan du se hvad den er formateret til.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-04-18 23:37

Citat
Hvis din win 7 maskine kører med FAT 32 - kan den ikke læse NTFS som nyere computere formaterer med.

Selvom at systemdisken skulle være FAT32 (hvilket jeg tvivler på) så er der intet i vejen med at Windows 7 kan læse en disk el.l. som er formateret med NTFS.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-04-18 09:50

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Du har ret. Det er en Win 7, der ligger der. Jeg vil nu ikke bruge den lige nu, for alt andet virker perfekt, og det har taget ret lang tid at få alt geninstalleret.
Men nu ved jeg, at det er den vej, jeg skal gå, hvis jeg en dag vil starte fra scratch.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-18 10:39

Citat
Selvom at systemdisken skulle være FAT32 (hvilket jeg tvivler på) så er der intet i vejen med at Windows 7 kan læse en disk el.l. som er formateret med NTFS.

Soren_Steen_Nielsen - du har ændret min gamle lærdom med hensyn til FAT 32 og NTFS.