/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan sletter jeg mine logins til WIN
Fra : netop
Vist : 334 gange
100 point
Dato : 12-04-18 18:52

Jeg har et tilsvarende spørgsmål som Edvard H. Kejser har stillet!

Hvordan sletter jeg mine logins, jeg har fået lavet flere - der er dog ét der fungerer efter hensigten.

jeg vil så derfor gerne have slettet de to andre.

Jeg prøvede så den metode som ThomasCSR angav:

Citat
Højreklik på menuen Start og vælg Kør.
Skriv: control userpasswords2
Vælg konto
Fjern flueben for ”brugeren skal angive brugernavn og password”
Klik anvend
Angiv password

Det gav intet resultat - ved ikke om der er noget jeg har misforstået i svaret...

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-04-18 18:54

Kør lusrmgr.msc
Under brugere, find den konto, man vil af med.
Klik på den og deaktiver den.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 13-04-18 08:12

Desværre lykkedes det ikke helt efter planen, fik slettet et par navne, men...

Jeg er kommet tilbage til hvor jeg startede.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-18 09:57

Prøv så dette:

klik nede på luppen.
skriv netplwiz
højreklik oppe på netplwiz og vælg kør som administrator
nu bør du kunne slette brugere (undtagen den der logget på administrator)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-18 21:43

Kan man ikke bare gå ind under sin administrator profil ...ændre password fra det nuværende og til 'det ny' blot ved at lade 'det ny' password felt være tomt ..også i feltet, hvor man skal gentage 'det ny' password.

Nu kan man genstarte UDEN at blive spurgt om password og efterfølgende blot slette andre profiler under menuen: Kontlpanel -> Brugerkonti -> mFjern bruger konti ...osv.

Man kan jo altid sætte et 'nyt' password på administrator profilen ...hvis man lyster
(..hvis man ER logget ind med administrator status).
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-18 17:27

Det er generelt ikke godt at slette administrator log in ..............som jeg har forstået.

Men dette er meget nemt at gøre.

klik nede på luppen.
skriv netplwiz
højreklik oppe på netplwiz og vælg kør som administrator
nu bør du kunne slette brugere (undtagen den der logget på administrator)

Ps. Det gælder for win 7 og 8 og 8,1 og 10

Hvis det er opstart efter dvale så er det et andet sted den skal logge på automatisk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-18 19:54

Eyvind -> Jeg har aldrig haft administrator login på mine pc'ere.

På skoler osv. reserveres default brugernavnet: "administrator" til login UDEN password. Det'normale' brugerlogin har selvfølgelig et navn og et password SAMT administrator rettigheder ..for lærerstaben og administrationen. Eleverne får en form for 'gæsterettighede'r og hele molevitten styres vha. AD : https://www.manageengine.com/products/ad-manager/active-directory-management.html?cam=46323222&adgid=1614000192&kwd=active%20directory%20systems&loc=1005010&gclid=EAIaIQobChMI3-CQh6q62gIVFZSyCh19JQfmEAAYASAAEgKjxfD_BwE

Dvs. man kan tage en maskine under armen med hjem og blot logge på med brugernavnet: 'administrator' ..og trykke enter/return. Så har man fuld adgang.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : netop

Dato : 15-04-18 13:03

Tak for svaret Eyvind - det hjalp at klikke på netplwiz jeg opdagede du havde skrevet noget mere i samme øjeblik jeg godkendte dette svar...

Det kigger jeg lige igennem også.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-04-18 13:15

ØV altså Eyvind!
Jeg fik åbenbart klikket på det forkerte i forhold til besvarelsen -det skulle jo betyde det var en fremragende besvarelse.

Det virkede jo helt upåklageligt, jeg fik de to overskydende log-ins fjernet ad et par gange - jeg var jo meget forsigtig, så jeg ikke lukkede mig selv helt ude.

Det gav lidt ekstra besvær, da jeg på en eller anden måde skulle opdatere/gradere mit mail program og Office pakken igen men pyt - nu virker det som det skal.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-18 19:33

Altså stjerner og point er ligegyldige - bare du får det il at virke.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-04-18 13:31

Det virker fint nu, så endnu en gang tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-18 21:18

Velbekommelse netop
</MOLOKYLE>