/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Læsestof om El-skemaer..?
Fra : izmir-pingvinen
Vist : 594 gange
50 point
Dato : 10-04-18 20:43

God aften.
Er der nogen som, har nogle link, eller bøger de kan anbefale om. En stregsskemaer & flerstregsskemaer til El-Installationer.

Og om nøgleskemaer og hovedstrømsskemaer, til kredsløb.

Hvor der bliver forklaret, hvordan de skal tegnes korrekt.

Der må gerne være eksempler, og opgaver med facitlister. Så jeg kan tjekke om, jeg har tegnet rigtigt.

Det må gerne være på dansk eller engelsk.

Jeg har søgt på google i 45 min. Uden at finde, noget brugbart syntes jeg. (Jeg har kun søgt på, danske sider).

Jeg håber, en flink person. Kan henvise mig til nogle bøger, eller websider. Jeg vil gerne blive dygtigere. Til at tegne disse skemaer.
Men jeg har ikke rigtigt, kunne finde noget materiale, hvor det bliver forklaret grundigt. Med eksempler syntes jeg.

Jeg har en del øvelser selv. Men ingen facitliste, så jeg kan ikke tjekke om. Det jeg har lavet er korrekt.

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-04-18 18:44
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-04-18 18:45
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-04-18 19:04

Kig her og prøv dette program

plc’er bliver meget hurtigt et alternativ til hvad angår priser på styringer

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-04-18 19:04
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-04-18 11:55
Kommentar
Fra : izmir-pingvinen

Dato : 16-04-18 00:19

Hej igen
Jeg undskylder, at jeg ikke har svaret tilbage lidt hurtigere.

rotw tak for svarene, men jeg søger ikke et program. Jeg har behov for at øve, mig i at tegne skemaerne i hånden.

Og også lære at forstå dem bedre. Jeg har ikke kunne finde, en webside eller bog. Hvor det bliver forklaret hvordan, man tegner skemaer korrekt.
Og hvor de har illustreret det, eksempler.
Jeg kunne også, meget gerne ønske mig. Øvelses opgaver med facitliste.

Katekismus tak for svaret, jeg vil prøve at tjekke studienet. Og se om jeg kan finde noget relevant.

Jeg lader lige tråden stå åben, lidt endnu. For at se om der kommer andre svar.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 16-04-18 06:28

Det program pcschematic bliver brugt på teknisk skole

Og en anden god ting er at den ud fra hver enkel del kontakt timer mm skriver respektive nummer eks A1, A2 95 96 98 11 13 14 osv. Ligeledes laver den også S/B kors

Du kan jo tegne i hånden og der efter gå ind og tegne det i programmet og se om dine tal og tegn er rigtige

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-04-18 06:42
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-04-18 06:45
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-04-18 06:46
Godkendelse af svar
Fra : izmir-pingvinen

Dato : 30-04-18 09:01

Tak for svaret rotw.

Jeg vil måske prøve at bruge, dette program i fremtiden. Når jeg har mestret at kunne tegne diagrammerne i hånden. Og er blevet mere rutineret forhåbentligt.

Det er sikkert et rigtigt brugbart program.

Jeg takker alle der har brugt, tid på at besvare mit spørgsmål. Mange tak.

Mvh.
izmir-pingvinen

Kommentar
Fra : izmir-pingvinen

Dato : 30-04-18 09:05

Og tak for, de bøger du har anbefalet. Det er jeg virkelig glad for.

Jeg har allerede læst lidt i, den blå elfaglære. Men bogen med automatiske anlæg, ser også brugbar og spændende ud.