/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Fine etterslet øller
Fra : svendgiversen
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 05-04-18 18:05

Der var flere der ikke kunne komme til min halv runde fødselsdag, så nu skal vi have etterslet,
for de der ikke ved hvad det er på jysk, er det når græsset igen senere skal klippes.

Men nu forlanger min kone, at jeg ofrer dyre øller i flasker ved denne lejlighed.

Jeg køber normalt billige dåser syd for grænsen, helst Rostocker, som jeg ikke kan få mere,
men så nu reserve Rostockere: Darguner Pilsner, som jeg kan anbefale, suppleret
med den bedste danske øl man kan købe: Ale 16 fra Refivindige, men de er alle på dåse.

Hvad skal jeg købe af dyre flasker, bedre end det?
Jeg tænker på Leffe, god belgisk munke øl og måske noget tjekkisk?
men er der andet og bedre I kan anbefale???

Skal ned for at spare i morgen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-04-18 18:40

Du skulle hellere være lidt ydmyg og handle dansk. Husk, alle de afgifter du betaler i DK går til bedre velfærd.

Carlsberg/Tuborg er forøvrigt verdens bedste bajere.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-18 21:03

Sæ`følig http://thisted-bryghus.dk/?id=9&hmenu=9

Kig listen igennem. De scorer meget på deres special øl.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-18 22:12

Du skal da lige en tur til Fur og købe lidt øl til alle dem du holder af.
Hvis du ikke gider at høre på gæsternes fjollesnak, så køb en frokostøl som er rigtig god.
Den er heller ikke så stærk.

Eller ned og hente noget Harboe 110 på dåse i Tyskland eller på flaske i Danmark.

Ps. Jeg glemte lige hvad dag det er, at vi alle sammen skal komme..

gamle dreng, med hilsen fra en af de unge.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-04-18 13:54

De havde kun dåser hos Fleggaard, den lille, gamle i Wassersleben, hvor jeg normalt handler,
så nu skal flaskerne købes i Danmark, men det skal være special øl.

Og Ja, jeg kender godt Thisted bryghus, jeg får normalt øl derfra i julegave,
og også Fur øl, de er med på min liste...

Kommentar
Fra : persens

Dato : 06-04-18 16:29

God belgisk munkeøl? Jamen så smutter du lige til Vestvlereren og køber en kasse gudeøl
Spøg til side; men hvis du køber belgisk øl, så husk lige på, at det ikke bare er noget man vælter ned i mørket - så kommer regningen, der er "volt" i øllet. God fornøjelse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-04-18 18:39

svendgiversen, nu har du kogt så meget suppe på din fødselsdag, at du kan servere den for dine gæster

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-18 20:15

Ans - vi er en del fra Københavnstrup. Skal vi leje en bus og følges ad til SønderJylland, og holde fødselsdag.

Ps. Jeg tager noget øl med som jeg selv vil brygge. ( for første gang)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-04-18 20:40

I er, som gamle kandu brugere meget velkomne,
dog for sent til min fødselsdag og også til etterslet.

Der på Fjordvej 25, hvor vi som de eneste på vejen har egen bade bro.

Vi skal nok finde på et eller andet...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-18 11:29

Tilbud i brugsen på halv liters Ørbæk, La Trappe, Leffe og Svaneke til 98 kr for tre,
suppleret med en 5 flaskers mindre special øl i gave æske fra Thisted bryghus til 110 kr.

Lidt dyrt når man normalt kun giver 5-6 kr. for en øl på dase sydfra,
men kun den ene gang, når/hvis jeg bliver 80 år bliver det nok med lidt tyndere øl?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-18 16:10

Om Ans, ikke ans.

Min søster var på husholdningsskole der og delte værelse med Anna,
hun kom så jævnligt på besøg derhjemme i Skals, og det udviklede sig,
hun blev gift med min bror og deres søn Anders er nu 42 år.

Min kone, der ejer huset, er med på et kandu træf her på Fjordvej,
men der jo problemer med annomyteten for de fleste.

Svend der fægter med åben pande...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-04-18 08:50

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-04-18 16:57

Selv tak.
Citat
men der jo problemer med annomyteten for de fleste.

Mit fornavn er stærk beslægtet med vor afdøde Prins. Mellemnavn har bibelsk herkomst. Efternavn er en masse betegnelse. Vistnok DK`s mest anvendte. ***** ******** ******.

Mit "kunstnernavn", er inspireret af en lille bæk, der løber i et lavt område i Thy Nationalpark.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-04-18 19:35

Der hvor jeg kommer fra, ikke Mosebæk, men Trangbæk, vest for Skals,
sikkert lige så smal som din mosebæk, men i alle de år jeg kan huske var den nedlagt i rør.